Biznes i Finanse
InPostowi rośnie konkurencja. DHL i Alibaba łączą siły
DHL eCommerce Solutions oraz Cainiao Network, czyli logistyczne ramię Alibaba Group podpisały umowę, na mocy której niemiecka spółka nabędzie część udziałów firmy Cainiao. InPost przestanie być liderem na polskim rynku paczkomatów?
Na stronie DHL możemy przeczytać o połączeniu sił niemieckiej i chińskiej spółki. Informacja jest istotna z co najmniej dwóch powodów.
Pierwszym z nich jest inwestycja zagranicznych spółek w polski rynek e-commerce. Mowa o rynku, którego wartość - według wyliczeń – może się podwoić do roku 2027 ( według PMR Market Experts w 2022 wartość rynku wyniosła 92 miliardy złotych).
Drugim jest planowany znaczny wzrost liczby paczkomatów w Polsce.
Według danych za rok 2022 InPost mógł pochwalić się 19,3 tysiącami paczkomatów. Dla porównania, DHL i Cainiao posiadały w ubiegłym roku 1200 paczkomatów. Poniedziałkowe porozumienie tych firm może znacząco zmienić proporcje w tym segmencie rynku. Jak czytamy w komunikacie dostępnym na stronie DHL, obie firmy planują stworzyć nawet kilkadziesiąt tysięcy paczkomatów w Polsce w najbliższych latach.
Czytaj też
16 milionów użytkowników
Przyglądając się nawiązaniu współpracy pomiędzy DHL a Cainiao Network warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden aspekt. Mianowicie chodzi o wartość, którą są nasze dane.
Na stronie android.com możemy przeczytać, że na koniec drugiego kwartału 2022 roku przesyłki z paczkomatów InPost odbierało prawie 16 milionów osób. Te liczby świadczą o tym, jaka batalia toczy się o dane polskich klientów i jaki potencjał drzemie w polskim rynku e-commerce.
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].