Biznes i Finanse
Dane klientów Mercedes-Benz USA w chmurze. Przypadkowy wyciek danych
Poważna wizerunkowa wpadka Mercedes-Benz USA. Firma w wyniku błędu ujawniła dane odnoszące się do 1 tys. klientów i zainteresowanych nabywców.
Mercedes-Benz USA poinformował, że wrażliwe dane osobowe zostały przypadkowo udostępnione na platformie przechowywania w chmurze. Informacje te odnoszą się do prawie 1 tys. klientów i zainteresowanych nabywców. Jednocześnie firma podkreśla, że żaden system spółki nie został naruszony.
Firma określiła, że przypadkowo udostępnione dane obejmowały samodzielnie zgłoszone oceny kredytowe, numery prawa jazdy i ubezpieczenia społecznego oraz informacje o karcie kredytowej, które klienci wprowadzili na stronach internetowych dealerów i firm. Wyciek odnosi się do tych informacji, które zostały przekazane w okresie od stycznia 2014 r. do czerwca 2017 r.
Mercedes poinformował również swoich klientów, że każda osoba, której dane zostały udostępnione, otrzyma bezpłatną dwuletnią subskrypcję usługi monitorowania kredytu.
Czytaj też: Tajemnice Nissana w sieci
W styczniu problemy z cyberbezpieczeństwem odnotował Nissan. Z uwagi na złą konfigurację jednego z serwerów do sieci wyciekły kody źródłowe mobilnych aplikacji oraz wewnętrznych narzędzi używanych przez Nissan North America do projektowania i produkcji samochodów.
Nissan, a dokładnie jego kanadyjska odnoga, padł również w 2017 roku ofiarą hakerów, w efekcie którego doszło do wycieku danych 17 milionów osób.