Reklama

Biznes i Finanse

Cyfrowy Polsat ukarany przez UOKiK. Abonentów czeka zwrot środków?

Autor. Wikimedia.commons

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał Cyfrowy Polsat za uruchamianie dodatkowych, płatnych usług w ramach abonamentu, bez wyraźnej zgody konsumentów.

Reklama

Spółka będzie zobowiązana zwrócić środki abonentom korzystającym z usługi programu antywirusowego „Ochrona Internetu" oraz „Serwis IPLA 3 z 3".

Reklama

Jak podaje UOKiK: „Urząd w toku postępowania ustalił, że przy zawieraniu lub zmianie warunków umów dotyczących dostępu do internetu, Cyfrowy Polsat automatycznie aktywował konsumentom jedną lub dwie usługi dodatkowe". Problem polega na tym, że włączając te usługi, nie pytał abonentów o zgodę.

Obie wymienione usługi stanowiły część składową ofert promocyjnych, a konsumenci nie mogli z nich zrezygnować w trakcie zawierania umowy (nawet jeśli nie byli zainteresowani dodatkową ofertą). Do rezygnacji mogło dojść dopiero po zawarciu umowy. Dodatkowym problemem było to, że to na konsumentach ciążył obowiązek zgłoszenia chęci wyłączenia nieinteresujących ich usług.

Reklama

Czytaj też

Co musi zrobić Cyfrowy Polsat

Zgodnie z decyzją Prezesa UOKiK konsumentom przysługuje rekompensata dotycząca trzech pierwszych faktur, które zawierały opłaty za aktywowane bez ich zgody usługi dodatkowe (o ile zrezygnowali z nich przed otrzymaniem czwartej faktury).

Spółka jest też zobligowana do ponownego rozpatrzenia dotychczas złożonych reklamacji. Cyfrowy Polsat musi też poinformować o decyzji UOKiK w indywidualnej korespondencji oraz na stronie spółki i w mediach społecznościowych.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Komentarze

    Reklama