Biznes i Finanse
Amazon oskarżony w USA o monopol ze szkodą dla klientów
Federalna Komisja Handlu (FTC) w USA stwierdziła, że gigant e-commerce stosuje praktyki, które de facto prowadzą do „utrzymywania monopolistycznej władzy” na rynku. Jak zakończy się ta sprawa?
Nie tylko Unia Europejska pilnuje, by na poszczególnych rynkach nie dochodziło do sytuacji, kiedy jedna firma w danej branży będzie posiadała monopol na dane produkty/ usługi - w praktyce ograniczając konkurencję - co zawsze dzieje się ze szkodą dla klientów.
Amerykańska Federalna Komisja Handlu stwierdziła, że Amazon stosuje „zestaw powiązanych ze sobą antykonkurencyjnych i nieuczciwych strategii, by podnosić ceny i zdusić konkurencję” – jak cytuje FTC serwis BBC.
To najnowsza sprawa wytoczona przez szefowa FTC Linę Khan, która de facto od dawna miała tego giganta e-commerce na swoim celowniku.
Zdaniem firmy, „pozew jest błędny w odniesieniu do faktów i przepisów prawa i spółka czeka na przedstawienie swoich argumentów w sądzie”.
Natomiast Federalna Komisja Handlu – jak przypomina BBC – twierdzi wraz z 17 prawnikami, że „Amazon jest monopolistą” oraz powstrzymuje rywali i sprzedawców przed obniżaniem cen. Co więcej, regulator zarzuca też „pogorszenie jakości usług dla kupujących, przeciążanie sprzedawców, tłumienie innowacji i uniemożliwianie rywalom stosowania zasad uczciwej konkurencji”.
25 mln kary dla Amazona
Zaledwie w czerwcu br. pisaliśmy, że Amazon zapłaci 25 mln dolarów kary za naruszanie prywatności dzieci , do którego miało dochodzić przez asystenta głosowego. Alexa nagrywała głos małoletnich i rejestrowała ich lokalizację, przechowując te dane przez lata i nie informując o tym rodziców. Karę w wysokości 25 mln dolarów nałożyła właśnie Federalna Komisja Handlu.
/NB
Czytaj też
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].