Reklama

Biznes i Finanse

25 mln zł kary dla T-Mobile Polska. Będzie odwołanie

t-mobile polska
T-Mobile Polska ukarany przez Prezesa UOKiK.
Autor. Gerard Stolk/Flickr/CC BY-NC 2.0 DEED

T-Mobile Polska został ukarany przez Prezesa UOKiK grzywną w wysokości ponad 25 mln zł. Chodzi o jedną z chwytliwych reklam.

Reklama

Tomasz Chróstny, Prezes Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), wydał decyzję dotyczącą telekomu T-Mobile Polska. Chodzi o reklamy oferty pre-paid „1200 GB za darmo przez rok”. Można było na nie trafić na ulicach (bilbordy, przystankach) oraz bankomatach i terminalach płatniczych. Dlaczego przykuły uwagę Urzędu?

Reklama

Jak wyjaśnia UOKiK, wszystko zaczęło się od skargi złożonej przez jednego z konsumentów. Na tej podstawie wszczęto podstępowanie i przeanalizowano reklamy oraz regulaminy promocji operatora.

Czytaj też

Błąd operatora

T-Mobile Polska wprowadził konsumentów w błąd, ponieważ reklamy sugerowały, że pakiet danych jest za darmo. W rzeczywistości zamiast obiecanego pakietu 1200 GB konsument otrzymywał co miesiąc 100 GB pod warunkiem, że doładował konto za minimum 35 zł miesięcznie. Po roku kwota, którą musiał zasilić swoją kartę, wyniosłaby 420 zł. Jednak ta informacja była napisana małą czcionką na samym dole reklamy” – wskazuje UOKiK.

Reklama

Czytaj też

Kara dla T-Mobile Polska

W związku z „naruszaniem zbiorowych interesów konsumentów” prezes Urzędu nałożył na operatora karę w wysokości 25 623 957 zł. Decyzja nie jest jednak prawomocna i firma może odwołać się do sądu.

Skierowaliśmy do T-Mobile Polska pytania w sprawie. Gdy otrzymamy odpowiedź, opublikujemy ją na naszych łamach.

T-Mobile Polska nie zgadza się z UOKiK (AKTUALIZACJA: godz. 11:52)

Operator w odpowiedzi na nasze pytania przekazał nam oświadczenie, w którym stwierdził: „zdecydowanie nie zgadzamy się z formą i wysokością kar nałożonych na T-Mobile Polska w ramach postępowania. (…) zamierzamy złożyć odwołanie od tej decyzji w terminie przewidzianym przepisami”.

Firma podkreśliła, że oferta „1200 GB za darmo przez rok”, gdy wystartowała, była pierwszym tego typu promocją na rynku, dostępną dla wszystkich użytkowników telefonów na kartę. Jak czytamy w oświadczeniu, T-Mobile Polska otrzymał „setki pozytywnych sygnałów” na temat jej wprowadzenia, a konkurencja zaczęła realizować podobne oferty.

Całe oświadczenie operatora dostępne jest również pod linkiem.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:[email protected].

Reklama

Komentarze

    Reklama