Social media
Szef Apple: Czas na amerykańskie RODO
Szef Apple Tim Cook podczas organizowanej w Brukseli 40. edycji Międzynarodowej Konferencji Komisarzy Ochrony Danych i Prywatności pochwalił obowiązujące w Unii Europejskiej od 25 maja przepisy RODO i wezwał do uchwalenia podobnych regulacji w USA.
Przemawiając w Brukseli, Cook podkreślił, że w kwestii nadużyć względem danych osobowych nie można "lukrować konsekwencji", bo obecnie przetwarzanie danych "to nadzór, a mnóstwo gromadzonych danych służy jedynie bogaceniu się firm, które je pozyskują". Szef Apple stwierdził też, że "bardzo osobiste dane są dzisiaj nadużywane" i z dużą skutecznością "wykorzystywane jako broń przeciwko nam samym".
Tim Cook powiedział, że współczesna gospodarka w ogromnej mierze opiera się na przetwarzaniu danych osobowych, które doprowadziło już do zawarcia transakcji "wartych miliardy dolarów". Stwierdził zarazem, że firmy technologiczne i agencje marketingowe zgromadziły już dane o preferencjach dwóch trzecich użytkowników internetu. "Ta sytuacja powinna nas pozbawić komfortu i bardzo nas zaniepokoić" - ocenił Cook.
Jak dodał, czas po 25 maja tego roku, od kiedy w Europie wdrożone zostały przepisy Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) "pokazał, że wola polityczna i dobre regulacje mogą razem służyć ochronie praw wszystkich". Szef Apple stwierdził również, że "to właściwy moment aby reszta świata, w tym USA, poszły za tym przykładem". Szef Apple wezwał do stworzenia bardziej restrykcyjnego federalnego prawa regulującego ochronę danych osobowych i prywatności w Stanach Zjednoczonych.
Agencja Bloomberga przypomniała, że pomimo podkreślania znaczenia prywatności użytkowników produktów i usług koncernu, Apple wciąż czerpie zyski z modelu biznesowego opartego na danych. Według szacunków Goldmana Sachsa tylko w tym roku Google zapłaci koncernowi zarządzanemu przez Tima Cooka 9 mld dolarów za umieszczenie swojej wyszukiwarki jako domyślnej na smartfonach iPhone i innych urządzeniach producenta.
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany