Reklama

Social media

Reddit ujawni, kto wykupuje reklamy polityczne

Fot. Marco Verch Professional Photographer and Speaker /Flickr/CC 2.0
Fot. Marco Verch Professional Photographer and Speaker /Flickr/CC 2.0

Amerykański serwis społecznościowy upubliczni dane reklamodawców, wykupujących treści polityczne oraz ujawni, ile zapłacili oni za kampanie reklamowe. Reddit chce zwiększyć transparentność reklam politycznych przed tegorocznymi wyborami prezydenckimi w USA.

Reddit zapowiedział, że stworzył nową zakładkę informacyjną: RedditPoliticalAds, zawierającą informacje, dotyczące zleceniodawców reklam politycznych, ich zasięgów oraz wydatków na kampanie reklamowe, a także dane odnośnie tego, których użytkowników targetują. Opublikowane dane dotyczyć będą wszystkich kampanii politycznych promowanych w serwisie od 1 stycznia 2019 r.

Jak zapewnił Reddit, takie rozwiązanie da reklamodawcom "możliwość bezpośredniego skontaktowania się z użytkownikami serwisu np. za pośrednictwem komentarzy", a użytkownikom pozwoli m.in. "prześledzić, jak sztaby polityczne i organizacje starają się zdobyć ich uwagę".

Reddit chce zwiększyć transparentność reklam politycznych, zwłaszcza w obliczu zbliżających się tegorocznych wyborów prezydenckich w Stanach Zjednoczonych.

Dotychczasowa analiza ujawniła, że od stycznia ubiegłego roku najwięcej, bo 170 reklam politycznych, w serwisie wykupił Demokrata, senator Bernie Sanders. Na drugim miejscu znalazła się kalifornijska senator Kamala Harris, także z partii Demokratycznej, która wykupiła na Reddit 70 reklam. Jak pokazują dane serwisu, większość wykupionych przez Sandersa i Harris reklam nie kosztowało więcej niż 1 tys. dolarów. Reddit szacuje, że koszt kampanii politycznych na serwisie waha się od 1 tys. do nawet 50 tys. dolarów.

"Chcemy wypracować spójne podejście serwisu do trudnego tematu, jakim są reklamy polityczne. Wprowadzone przez nas zmiany dotyczą właściwie dwóch elementów: po pierwsze chcemy zachęcić do dyskusji na temat reklam politycznych, po drugie: zwiększyć przejrzystość tego typu praktyk" - powiedział w wywiadzie dla Politico wiceszef Reddita Ben Lee.

Polityka serwisu już dzisiaj zabrania zamieszczania na platformie treści, które mogłyby być mylące dla użytkownika, zaś wszystkie reklamy polityczne muszą zostać indywidualnie zaakceptowane przez moderatorów treści i monitorowane na bieżąco pod kątem umieszczanych pod nimi komentarzy. Ponadto Reddit dopuszcza jedynie zamieszczanie reklam politycznych dotyczących Stanów Zjednoczonych i to tylko na poziomie federalnym, co oznacza, że dla kampanii stanowych czy samorządowych nie ma na platformie miejsca.

Wcześniej decyzje dotyczące transparentności reklam politycznych podjęły także inne firmy technologiczne, jak Facebook, Google i Twitter. I tak np. już w październiku ubiegłego roku szef Twittera Jack Dorsey zapowiedział, że serwis w ogóle nie będzie publikował reklam politycznych; w listopadzie Google zapowiedział, że ograniczy zasięgi reklam politycznych oraz zabroni tzw. mikro-targetowania użytkowników w oparciu jedynie o ich płeć, wiek i miejsce zamieszkania.

Ben Lee przyznał, że Reddit nie planuje usuwać reklam politycznych w ogóle, chce jednak zapewnić ich większą transparentność. Firma nie zdradziła jednak, ile zarabia na tego typu treściach.

Pod koniec ubiegłego roku, Reddit miał 430 mln aktywnych użytkowników miesięcznie.

Źródło:PAP
Reklama
Reklama

Komentarze