Social media

Airbnb wesprze uchodźców w znalezieniu noclegu

fot.  Zdjęcie poglądowe/ Julie Ricard / Unsplash
fot. Zdjęcie poglądowe/ Julie Ricard / Unsplash

Kierownictwo Airbnb – serwisu, który pośredniczy w kontakcie pomiędzy wynajmującymi a poszukującymi noclegów – deklaruje, że pomoże w łączeniu gospodarzy z uchodźcami. W ten sposób, za darmo lub po obniżonej cenie, tymczasowy dom miałoby znaleźć 20 tys. migrantów. 

Dyrektor generalny Airbnb Brian Chesky wraz z organizacją non-profit Airbnb.org poinformowali, że przekazali już środki dla agencji przesiedleńczych, w tym Międzynarodowego Komitetu Ratunkowego (IRC), by pomóc w przesiedleniu 1 tys. Afgańczyków, w tym 165, którzy dotarli do USA. Na całym świecie – jak wynika z deklaracji Airbnb ma wesprzeć 20 tys. uchodzców.

Głównym celem ma być pośrednictwo w kontakcie między gospodarzami, którzy zaoferują nocleg za darmo lub po obniżonej cenie, a uchodźcami informuje amerykański BusinessInsider.pl. Koszty ma pokryć Airbnb lub składki z fundacji Airbnb.org. Wynajmujący swoje domy lub mieszkania mają zapewnić uchodźcom krótkoterminowe lub długoterminowe pobyty. Firma współpracuje z agencjami przesiedleńczymi, które są w kontakcie z Afgańczykami poszukującymi miejsca pobytu.

Współpraca z agencjami przesiedleńczymi

Pentagon poinformował 16 sierpnia, że Stany Zjednoczone przyjmą od 20 tys. do 22 tys. afgańskich uchodźców, dodając, że liczba ta może się zwiększyć. Do tej pory osiedlali się w nieruchomościach w Sacramento w Północnej Wirginii, Cleveland, Dallas, Waszyngtonie i New Jersey.

Firma w wydanym komunikacie zadeklarowała, że „Airbnb.org będzie ściśle współpracowało z agencjami przesiedleńczymi i partnerami, aby dotrzeć tam, gdzie jest to konieczne oraz rozwijać inicjatywę i wsparcie w razie potrzeby” – powiedział.

Czytaj także: Zablokowano oficjalne strony internetowe talibów

/NB


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected] Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama

Komentarze

    Czytaj także