Armia i Służby

Mossad szuka eksperta od kryptowalut. „Pierwszy raz w historii”

Fot. Executium/unsplash.com
Fot. Executium/unsplash.com

Izraelski wywiad poszukuje „lidera w dziedzinie fintech”, posiadającego wiedzę w zakresie technologii finansowych i kryptowalut. To pierwszy raz kiedy Mossad sięga po specjalistę z tego właśnie obszaru. Dlaczego akurat teraz?

Na oficjalnej stronie izraelskiego wywiadu pojawiło się ogłoszenie o pracę dla osoby z dziedziny fintech. Potencjalny kandydat powinien posiadać „co najmniej 3-letnie doświadczenie w obszarze fintech, e-commerce i wirtualnych walut”. Do jego głównych zadań będzie należało „prowadzenie, inicjowanie, planowanie oraz podejmowanie innych działań związanych z rozwojem systemów”.

To pierwszy raz kiedy izraelski wywiad sięga po specjalistę z tego obszaru. Skąd akurat teraz pojawiło się takie zainteresowanie? Zdaniem lokalnych mediów, Mossad prawdopodobnie jest zainteresowany wykorzystaniem kryptowalut do zakupu sprzętu dla swoich agentów.

Temat wirtualnych walut w tym kraju w ostatnim czasie nabiera znaczenia. Wynika to m.in. ze skutecznej operacji izraelskich służb, które przejęły konta kryptowalutowe należące do Hamasu.

Kryptowaluty trudne do wyśledzenia

Jak informowaliśmy na naszym portalu, w oficjalnym dokumencie zatwierdzonym 30 czerwca br. szef resortu obrony Izraela Benny Gantz nakazał służbom przejmować konta kryptowalutowe, używane przez palestyńską organizację. Decyzja była efektem działań wywiadu, ujawniające sieć elektronicznych portfeli jej członków.

Zainteresowanie kryptowalutami wynika z faktu, że są one trudnym do wyśledzenia środkiem płatniczym. Z tego względu często posługują się nimi środowiska przestępcze i organizacje terrorystyczne.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected] Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama

Komentarze

    Czytaj także