Strona główna
Wyciekły dane finansowe klientów British Airways
W cyberataku na British Airways wyciekły również wrażliwe dane - donosi magazyn „Forbes” na swojej stronie internetowej. Chodzi tu m.in. o kody uwierzytelniające CVV i numery kart płatniczych około 380 tys. klientów tych linii lotniczych.
Atak, który odkryto w ubiegły czwartek, wydarzył się pomiędzy 21 sierpnia a 5 września. Jak poinformowała firma British Airways, w jego wyniku naruszone zostały "dane osobowe i finansowe klientów dokonujących rezerwacji na stronie internetowej oraz aplikacja mobilna".
Przedstawiciele linii lotniczych przyznali, że dane finansowe, jakie wyciekły w wyniku ataku hakerskiego, obejmują numery kart płatniczych, informacje o ich dacie ważności, a także kody CVV, które według standardów obowiązujących w branży płatności elektronicznych nie powinny być przechowywane po autoryzacji transakcji.
W wydanym przez firmę poradniku dla klientów, którzy podejrzewają, że mogli ucierpieć w wyniku działań hakerów, BA zaleca, aby osoby te jak najszybciej skontaktowały się ze swoim bankiem i dostawcą kart płatniczych aby zmniejszyć szansę nadużyć.
Rzeczniczka brytyjskich linii lotniczych oświadczyła również, że "żaden klient British Airways nie zostanie pozbawiony środków finansowych w wyniku tego przestępczego cyberataku na stronę i aplikację przewoźnika". Firma zadeklarowała chęć pokrycia strat finansowych, jakie klienci BA poniosą w bezpośrednim związku ze zdarzeniem, a także ponowiła informacje o trwającym dochodzeniu w sprawie aktywności hakerów.
AK/PAP