Wyciek danych milionów klientów Air India

Dane kilku milionów klientów Air India wyciekły na skutek cyberataku wymierzonego w jednego z głównych dostawców rozwiązań IT dla linii lotniczych. Do incydentu doszło w lutym br., lecz władze przewoźnika dopiero teraz zdecydowały się ujawnić informacje o pojawieniu się problemu. Osoby, których bezpieczeństwo danych zostało naruszone są proszone o zmianę haseł do swoich kont.
Firma SITA, odpowiedzialna za przetwarzanie danych z systemu obsługi pasażerów, padła celem cyberataku, na skutek czego doszło do wycieku danych niektórych klientów linii Air India. W oficjalnym oświadczeniu do sprawy przewoźnik wskazuje, że problem dotyczy około 4,5 mln osób z całego świata.
Incydent dotyczy informacji zarejestrowanych przez firmę w okresie od 26 sierpnia 2011 roku do 3 lutego br., które obejmują takie dane jak m.in. imię, datę urodzenia, informacje kontaktowe, paszportowe oraz biletowe.
W związku z pojawianiem się problemu Air India podjęła natychmiastowe działania. W oficjalnym oświadczeniu podkreślono, że rozpoczęto specjalne dochodzenie w celu poznania szczegółów cyberataku i wycieku danych. Zabezpieczono również serwery, których bezpieczeństwo zostało naruszone. Co więcej, przewoźnik w sprawę zaangażował zewnętrznych specjalistów zajmujących się tego typu incydentami, a także zresetował hasła do programu Air India FFP.
Na skutek cyberataku klienci firmy są proszeni o zmianę haseł tam, gdzie to tylko możliwe ze względów bezpieczeństwa. „Ochrona danych naszych klientów jest dla nas priorytetem i bardzo nam przykro z powodu incydentu, który wywołał sporo niedogodności” – czytamy w oświadczeniu przewoźnika.
Wyciek danych jest następstwem cyberataku na firmę SITA, będącą dostawcą IT dla głównych linii lotniczych na świecie. Wroga kampania miała miejsce w lutym br., co finalnie doprowadziło do wycieku danych milionów pasażerów największych przewoźników. Wystarczy wspomnieć, że SITA świadczy usługi dla 90% podmiotów w branży. Na skutek działań hakerów naruszono bezpieczeństwo danych pasażerów m.in. Lufthansy, Malaysia Airlines, United Airlines, Singapore Airlines oraz Finnair. Sytuację szczegółowo opisywaliśmy na naszym portalu.

Operacje Wojska Polskiego. Żołnierze do zadań dużej wagi
Materiał sponsorowany