Reklama

Social media

Czy "etyczna" sztuczna inteligencja jest możliwa? [WIDEO]

Płk dr inż. Rafał Kasprzyk, zastępca dziekana WAT Wydziału Cybernetyki/ fot. Robert Suchy; Grupa Defence24
Płk dr inż. Rafał Kasprzyk, zastępca dziekana WAT Wydziału Cybernetyki/ fot. Robert Suchy; Grupa Defence24

”Sztuczna inteligencja to technologia kluczowa dla wojska. Duzi gracze: Stany Zjednoczone, Rosja, Chiny inwestują w ten obszar i bardzo słusznie, w swoich strategiach wyraźnie wskazują, że to technologia, która będzie pozwalała prowadzić wojny zakończone sukcesem dla strony, która będzie potrafiła wykorzystać algorytmy” - mówi w rozmowie z CyberDefence24.pl płk dr inż. Rafał Kasprzyk, zastępca dziekana WAT Wydziału Cybernetyki. 

Płk dr inż. Rafał Kasprzyk, zastępca dziekana WAT Wydziału Cybernetyki w rozmowie z CyberDefence24.pl dyskutuje z nami na temat sztucznej inteligencji, jej znaczeniu jako technologii istotnej dla wojska oraz etycznych aspektach AI. 

"Sztuczna inteligencja to technologia kluczowa dla wojska. Duzi gracze: Stany Zjednoczone, Rosja, Chiny inwestują w ten obszar i bardzo słusznie, w swoich strategiach wyraźnie wskazują, że to technologia, która będzie pozwalała prowadzić wojny zakończone sukcesem dla strony, która będzie potrafiła wykorzystać algorytmy" - podkreśla płk dr inż. Rafał Kasprzyk. 

Jego zdaniem AI nie jest obecnie "świadoma", więc możemy mówić nie o "etyce narzędzia", a o "etyce twórcy". 

"Możemy mieć do czynienia z AI budowaną na bazie wiedzy ekspertów, którą przelewają na algorytmy. Jeśli uprzedzenia są w głowie eksperta, w jego wiedzy, to siłą rzeczy będą przekładały się na algorytmy" - podkreślił nasz rozmówca. 

Zapraszamy do obejrzenia całej rozmowy wideo. 


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama

Reklama
Reklama

Komentarze