Reklama

Social media

#CyberPaździernik: Kradzieże haseł coraz popularniejszym sposobem działania cyberprzestępców

Fot. Nahel Abdul Hadi/Unsplash/Domena publiczna
Fot. Nahel Abdul Hadi/Unsplash/Domena publiczna

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy aktywność cyberprzestępców mająca na celu wykradanie haseł wzrosła o 45 proc. Czy można temu przeciwdziałać?

Kradzieże haseł za pomocą złośliwego oprogramowania stają się coraz popularniejszym sposobem działania cyberprzestępców. 

Wzrost kradzieży haseł

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy liczba tego typu incydentów wzrosła o 45 proc., według danych opublikowanych przez Kaspersky, rosyjskiego dostawcę oprogramowania antywirusowego - informuje Infosecurity Magazine.

We wrześniu liczba odnotowanych cyberataków była o 160 tys. większa niż w kwietniu br.

Analizie poddano incydenty związane z Trojanem-PSW, który jest wyspecjalizowany do wykradania danych dotyczących kont, głównie haseł i loginów

„Jak pokazują statystyki, loginy, hasła, szczegóły płatności oraz inne dane osobowe w dalszym ciągu stanowią atrakcyjny cel dla cyberprzestępców i pozostają popularnym towarem na czarnym rynku” - wyjaśnia Denis Parinov, ekspert ds. bezpieczeństwa w Kaspersky.

Jak się chronić?

Specjaliści apelują o większą czujność i ostrożność wśród użytkowników, którzy powinni przede wszystkim wystrzegać się linków niewiadomego pochodzenia i aktualizować zabezpieczenia na swoich urządzeniach.

Niezwykle ważne jest również stosowanie uwierzytelniania wieloskładnikowego, które - zdaniem prezesów firm technologicznych - jest w stanie udaremnić aż 90 proc. cyberataków. Takie informacje pojawiły się podczas wrześniowego szczytu technologicznego w Białym Domu - pisze Infosecurity Magazine.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

imageFot. Reklama
Reklama
Reklama

Komentarze