Polityka i prawo
YouTube zainwestuje 100 mln dolarów w ambitne treści dla dzieci
YouTube otworzy fundusz w wysokości 100 mln dolarów, z którego finansować będzie materiały dla dzieci, promujące m.in. odwagę, ciekawość, kreatywność oraz umiejętność współczucia i komunikacji – informuje portal TechCrunch.
Dzisiaj większość materiałów przeznaczonych dla dzieci na YouTubie to filmy o rozpakowywaniu zabawek, vlogi rodzinne albo psoty, tzw. pranks.
YouTube ma jednak nadzieję, że uda mu się przyciągnąć na platformę bardziej ambitne treści. Dlatego firma postanowiła ustanowić fundusz w wysokości 100 mln dolarów, z którego finansować będzie filmy promujące takie cechy jak: odwaga, współczucie, ciekawość, uczciwość, wytrwałość, samokontrola, empatia i kreatywność oraz umiejętność komunikacji i pracy zespołowej.
"Wszystkie nasze programy będą miały na celu wspieranie dzieci w odkrywaniu ich unikalnych atutów i pasji. Przede wszystkim chcemy tworzyć treści, które będą inspirowały dzieci do rozwijania umiejętności życiowych i realizowania pasji, nabierania zdrowych nawyków i dbania o siebie. Chcemy, żeby nasze treści pomagały dzieciom w rozumieniu kultury i różnorodności kulturowej oraz pomagały im związać się ze społecznością" – napisał YouTube w komunikacie dla swoich partnerów biznesowych.
Według ekspertów YouTube liczy również, że nowe, przyjazne dzieciom treści pomogą mu w przyciągnięciu nowych reklamodawców. Zwłaszcza, że wiele firm chce połączyć reklamę swoich produktów z bezpiecznymi i niekontrowersyjnymi przekazami, co na YouTubie czasem bywa trudne.
100-milionowy fundusz zostanie rozdysponowany w ciągu najbliższych trzech lat.