”Surfuję, sprawdzam, kupuję. Bezpieczny konsument w sieci” - to hasło UOKiK na tegoroczny Światowy Dzień Konsumenta - czytamy w czwartkowym komunikacie Urzędu. Od 15 marca przez cały tydzień UOKiK będzie edukować konsumentów nt. zagrożeń w internecie.
Jak poinformował UOKiK, tematami działań edukacyjnych, które rozpoczną się w Światowy Dzień Konsumenta 15 marca, będą m.in. oszustwa zakupowe, piramidy finansowe oraz subskrypcje-pułapki.
Z okazji Światowego Dnia Konsumenta Urząd przygotował m.in. interaktywne narzędzie edukacyjne - portal konsument.edu.pl, serię codziennych wideoczatów z ekspertami na kanale UOKiK na Facebooku, oraz zestaw praktycznych porad, które będą publikowane na profilu UOKiK na Twitterze.
Jak wyjaśniono w komunikacie, portal konsument.edu.pl, który jest osią skupiającą działania edukacyjne UOKiK przygotowane z okazji 15 marca, to nowoczesne, interaktywne narzędzie służące edukacji. Strona zawiera symulator portalu społecznościowego, który pozwoli urealnić podczas działań edukacyjnych sytuacje, z jakimi mogą zetknąć się konsumenci kupujący towary i usługi w internecie. Strona pozwoli m.in. na wybór towaru, jego parametrów, a także na zasymulowanie wyboru sposobów dostawy i formy płatności, ucząc internautów nt. możliwych modeli zagrożeń w sieci podczas dokonywania zakupów online.