Polityka i prawo

Miliony użytkowników inteligentnych zegarków z problemami. Atak hakerski przyczyną awarii?

Fot. Marco Verch/Flick/CC 2.0
Fot. Marco Verch/Flick/CC 2.0

Większość usług internetowych firmy Garmin, producenta inteligentnych zegarków, opasek fitnessowych i urządzeń nawigacyjnych, nie działa od ponad doby. Prawdopodobnie serwery spółki padły ofiarą cyberataku ransomware – informują w piątek światowe media.

Według informacji podawanych m.in. przez serwis internetowy SecurityAffairs.co domniemany atak na serwisy Garmina trwa od wczesnych godzin porannych czwartku 23 lipca. Miliony użytkowników Garmin Connect, aplikacji zarządzającej danymi z inteligentnych urządzeń firmy, jest odciętych od jej funkcjonalności, zamiast których widzą na ekranach swoich urządzeń komunikat o awarii.

Pierwotnie komunikat informował o "pracach konserwacyjnych" serwera firmy, jednak od piątkowego ranka mowa jest o "przestoju" serwisu Garmin Connect, strony Garmin.com oraz wszystkich call centers spółki. Garmin nie podaje obecnie przyczyn przedłużającej się przerwy w dostępie do usług. Większość mediów wyspecjalizowanych w tematyce nowych technologii relacjonujących sprawę – jak choćby serwisy The Verge, ZDNet i wiele innych – jest jednak zgodnych, że tak długotrwała awaria obejmująca praktycznie wszystkie serwisy Garmina na całym świecie mogła zostać spowodowana jedynie przez atak hakerski z użyciem oprogramowania szyfrującego dla okupu (ransomware).

Według serwisu ZDNet niektórzy pracownicy firmy Garmin w rozmowach online przypisywali incydent nowej odmianie oprogramowania ransomware o nazwie WastedLocker, które pojawiło się na początku tego roku. Przedstawiciele firmy proszeni o komentarz nie potwierdzili jednak oficjalnie tego faktu. 

Źródło:
PAP

Komentarze