Social media
Koniec z reklamami lekarstw na koronawirusa. Facebook zaostrza przepisy
Facebook będzie blokował reklamy obiecujące lekarstwo na koronawirusa, aby ograniczyć możliwość rozprzestrzeniania się dezinformacji oraz paniki związanej z chorobą Covid-19 - podał w środę serwis Cnet.
Blokadą będą objęte nie tylko reklamy obiecujące lekarstwo na chorobę wywoływaną przez koronawirusa, ale także te, które będą nakłaniały użytkowników Facebooka do kupna rozmaitych, niesprawdzonych środków zapobiegawczych obiecujących ochronę przed zakażeniem i chorobą.
"Ostatnio wdrożyliśmy nowe zasady, które zabraniają reklam odnoszących się do koronawirusa i mających wywołać u odbiorców nagłą potrzebę nabycia towarów, np. poprzez informowanie o ich ograniczonej dostępności, gwarancji wyleczenia choroby czy też zapewnienia całkowitej ochrony przed nią" - powiedział rzecznik Facebooka cytowany przez serwis Business Insider. "Podobne zasady wdrożyliśmy również w odniesieniu do Marketplace (części Facebooka, gdzie użytkownicy mogą oferować bezpośrednią sprzedaż różnych przedmiotów - PAP)" - dodał.
Cnet ocenia, że wdrożone przez Facebooka zasady przypominają kroki podjęte przez koncern w 2019 roku celem powstrzymania fali dezinformacji na temat szczepionek.
Nowy koronawirus, którego epidemia wybuchła w chińskim mieście Wuhan, pojawił się już w wielu krajach Europy, Azji, Bliskiego Wschodu, Afryki, a także w Australii i Stanach Zjednoczonych.