Reklama

Polityka i prawo

KE o wyroku ws. Google: zapewnia niezbędną jasność prawną dla rynku

Alex Dudar/ Unsplash/ Domena publiczna
Alex Dudar/ Unsplash/ Domena publiczna

Sąd UE orzekł, że Google nadużył dominującej pozycji na rynku, faworyzując własną usługę porównywania cen i ma zapłacić 2,42 mld euro kary. Według rzeczniczki Komisji Europejskiej ds. finansowych Arianny Podesty wyrok ten tworzy „niezbędną jasność prawną dla rynku”.

"Dzisiejszy wyrok zawiera jasny komunikat, że postępowanie Google było niezgodne z prawem, i zapewnia niezbędną jasność prawną dla rynku. Porównywarki cen zakupów zapewniają konsumentom ważną usługę w czasach, gdy handel elektroniczny staje się coraz ważniejszy (...). Ponieważ usługi cyfrowe stały się wszechobecne w naszym społeczeństwie, konsumenci powinni móc na nich polegać, aby dokonywać świadomych i bezstronnych wyborów" - oznajmiła na środowej konferencji prasowej w Brukseli Arianna Podesta.

Wcześniej, tego samego dnia, Sąd Pierwszej Instancji UE potwierdził ocenę Komisji z czerwca 2017 r., zgodnie z którą Google nadużywał swojej pozycji dominującej na rynku w wyszukiwaniu ogólnym, traktując własną usługę porównywania cen w sposób bardziej przychylny niż konkurencyjne usługi. Sąd potwierdził też nałożoną przez KE na Google karę pieniężną w wysokości 2,42 mld euro.

Zmiany zostały już wprowadzone

Google Polska wskazało, że wymogi Komisji Europejskiej dotyczące Google Shopping i potwierdzone środowym wyrokiem Sądu UE zostały już przez koncern wdrożone.

O wyroku pisaliśmy już w środę na łamach CyberDefence24.pl. W przesłanym nam oświadczeniu po publikacji tekstu Adam Malczak z Google Polska stwierdza: "Reklamy produktowe zawsze pomagały ludziom szybko i łatwo znaleźć produkty, których szukają, jednocześnie pomagając sprzedawcom detalicznym dotrzeć do potencjalnych klientów. Ten wyrok dotyczy ściśle określonych okoliczności i choć będziemy go jeszcze szczegółowo analizować, już w 2017 roku wprowadziliśmy zmiany spełniające wymogi decyzji Komisji Europejskiej. Wdrożone przez nas rozwiązanie z sukcesem działa już od 3 lat, generując miliardy kliknięć prowadzących do ponad 700 porównywarek cenowych". - czytamy.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama

Reklama

Komentarze

    Reklama