Polityka i prawo
Facebook i eBay razem na rzecz walki z fałszywymi recenzjami w sieci
Facebook i eBay złożyły deklarację w sprawie podjęcia działań w celu skuteczniejszego przeciwdziałania zjawisku zamieszczania fałszywych recenzji produktów w sieci.
Jak przypomina Agencja Reutera, recenzje oraz opinie klientów są nieodłącznym elementem zakupów w Internecie. Brytyjskie władze ds. rynku i konkurencji (CMA) zwracają jednak uwagę na zjawisko publikowania fałszywych opinii mających zwiększyć sprzedaż.
Facebook usunął do tej pory 188 grup i zablokował dostęp 24 użytkownikom, a eBay odebrał dostęp do platformy 140 użytkownikom od lata 2019 roku - podało CMA. Działania te są jednym z elementów walki gigantów z niepokojącym zjawiskiem.
"Miliony klientów opierają decyzje zakupowe na ocenach w Internecie. Natomiast gdy są one fałszywe, to powstaje ryzyko zakupu czegoś niepotrzebnego (...)" - tłumaczył szef CMA Andrea Coscelli. Instytucja podkreśliła jednocześnie, że dopuszczając do publikowania fałszywych treści żadna z firm nie działała umyślnie.