Reklama

Polityka i prawo

Atak na konto twitterowe osobistej strony premiera Indii

fot. wikimedia commons
fot. wikimedia commons

Konto osobistej strony premiera Indii Narendry Modi na Twitterze zostało zhakowane – podaje Agencja Reutera powołując się na informacje pozyskane od Twittera. W wyniku ataku, podobnie jak miało to miejsce w lipcu tego roku, kiedy zhakowane zostało około 130 kont znanych osobistości, na koncie publikowano prośby o wpłaty za pomocą kryptowalut.

Twitter potwierdził w czwartek, że konto osobistej strony premiera Indii Narendry Modi zostało zhakowane i opublikowano na nim tweety z prośbą o wpłatę na fundusz pomocy za pośrednictwem kryptowaluty.

Obecnie konto jest obserwowane przez 2,5 miliona użytkowników. Incydent nie miał wpływu na prywatny profil premiera Modi, które śledzi  ponad 61 milionów profili.

„Aktywnie badamy tę sytuację. W tej chwili nie wiemy o tym, czy ma to wpływ na dodatkowe konta” - oświadczyła rzeczniczka Twittera cytowana przez Reuters. Jednocześnie Twitter potwierdził, że był świadomy prowadzonej wrogiej aktywności na koncie i podjął kroki w celu jego zabezpieczenia.

W lipcu hakerzy w ramach kampanii przejęli twitterowe konta popularnych marek, przedsiębiorstw oraz znanych osób (w tym polityków, milionerów, celebrytów), zamieszczając na platformie komunikaty nakłaniające użytkowników do klikania w złośliwy link. Pośród ofiar cyberataku znalazły się takie firmy jak Uber, Apple, KuCoin, Coinbase, Gemini czy Binance.

Komunikaty pojawiły się również na profilach najpopularniejszych osób, które posiadają milionowe zasięgi na Twitterze. Wśród nich należy wymienić między innymi Elona Muska, Michaela Bloomberga, Billa Gatesa, Baracka Obamę, Joe Bidena, Jeffa Bezosa, Kanye’a Westa czy Kim Kardashian. Głównym celem hakerów było nakłonienie użytkowników platformy do wysyłania oszustom znacznych kwot pieniężnych w postaci bitcoinów oferując w zamian odesłanie 2 tys. dolarów.

Głównemu podejrzanemu za dokonanie ataków 17-letniemu Amerykaninowi postawiono 30 zarzutów.

Reklama
Reklama

Komentarze