Reklama

Polityka i prawo

fot. Marco Verch / Flickr / CC BY 2.0

Amerykańskie "Lasso" - Facebook rzuca wyzwanie TikTokowi

Aplikacja Lasso, stanowiąca konkurencję dla TikToka działa obecie w Stanach Zjednoczonych oraz Meksyku. Do maja 2020 r. Facebook zamierza wkroczyć z nowym produktem również na rynek indyjski a także na innych rynkach wschodzących.

Według firmy analitycznej Sensor Tower w USA aplikacja Lasso została pobrana niemal 500 tys. razy, a w Meksyku - 2,2 mln razy. Jej funkcjonalności przypominają należącego do chińskiej firmy ByteDance TikToka i pozwalają na tworzenie krótkich, kilkunastosekundowych nagrań wideo z akompaniamentem muzycznym.

Serwis Entrackr spekuluje, że po Indiach Facebook planuje uruchomić Lasso również na innych rynkach wschodzących, m.in. w Indonezji.

Udostępniając Lasso na rynku w Indiach Facebook chce przyciągnąć do tego programu choć część liczącej 627 mln bazy użytkowników internetu - pisze z kolei serwis The Next Web.

Aplikacja TikTok, którą na całym świecie pobrano 1,5 mld razy, w Indiach cieszy się dużą popularnością. Pobrało ją tam 500 mln osób, a regularnie z TikToka korzysta około 200 mln użytkowników. Pokonanie rywala będzie zatem dla Facebooka dużym wyzwaniem - ocenia The Next Web.

Ubiegły rok dla działalności TikToka w Indiach był jednak niełatwy. W kwietniu władze kraju zwróciły się do administratorów dwóch największych sklepów z oprogramowaniem - Google Play oraz App Store Apple'a - z prośbą o usunięcie aplikacji z dystrybucji na terenie kraju. Uzasadniano to występowaniem materiałów pornograficznych na platformie TikToka. Zakaz dystrybucji programu został jednak szybko zniesiony, a aplikacja została przywrócona do sklepów.

The Next Web zauważa, że pomimo kontrowersji TikTok w ubiegłym roku stale zyskiwał w Indiach nowych użytkowników. Facebookowi trudno będzie zbudować podobny zasięg oraz siłę - ocenia serwis. 

Źródło:PAP
Reklama

Komentarze

    Reklama