Reklama

Biznes i Finanse

Poczta Polska będzie współpracowała z Amazonem, w ramach Amazon Prime

fot. Poczta Polska/ materiały prasowe
fot. Poczta Polska/ materiały prasowe

Poczta Polska będzie jednym z przewoźników obsługujących usługę Amazon Prime - koncernu Amazon - którą będą realizowali kurierzy Pocztexu. 

To kolejne rozszerzenie współpracy Poczty Polskiej z amerykańskim graczem na rynku e-commerce.

Wyłonienie partnerów logistycznych na rzecz obsługi Amazon Prime nastąpiło po weryfikacji wymagań spełnianych przez firmę. 

Rozwój współpracy z rynkiem e-commerce

Jednym z filarów nowej strategii Poczty Polskiej jest zwiększenie udziału w rynku KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczki). Zgodnie z przyjętymi założeniami do 2024 roku celem jest podwojenie przychodów spółki w tym segmencie. Rozwój współpracy z kluczowymi partnerami na rynku e-commerce to jedno z najważniejszych działań realizowanych przez Pocztę w tym obszarze działalności biznesowej.

"Klienci zamawiający towary na platformie Amazon już od kilku lat korzystają z usług Poczty Polskiej, aby otrzymać przesyłki szybko, terminowo, z dostarczeniem do każdego miejsca w kraju. Rozszerzenie współpracy o program Amazon Prime dowodzi, że świadczymy usługi na najwyższym poziomie i jesteśmy atrakcyjnym partnerem biznesowym dla największych światowych koncernów" – skomentował Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Amazon Prime w Polsce

Amazon Prime to usługa subskrypcji która - w zamian za opłatę miesięczną - oferuje darmową i szybką dostawę produktów, nawet następnego dnia, bez minimalnej kwoty zamówienia, m.in. do domu i punktów odbioru. Umożliwia również dostęp do rozrywki: filmów i seriali, darmowych gier na PC, materiałów in-game i darmowej comiesięcznej subskrypcji kanału Twitch. Usługa daje także możliwość udziału w corocznym wydarzeniu Prime Day.

Zobacz: Zdzikot: Cyberataki ogromnym wyzwaniem dla Poczty Polskiej

Strategia Poczty Polskie na lata 2021-2023 zakłada rozwój usług kurierskich. Obecnie przychody Poczty z obszarów rozwojowych, do których należą usługi kurierskie, cyfrowe i logistyczne generują niecałe 20 proc. przychodów spółki.

Biznes tradycyjny, czyli papierowe listy, wpłaty i przekazy pocztowe, podlegające silnej cyfryzacji. Realizacja strategii ma na celu odwrócenie tych proporcji – już w 2024 roku przeważać mają przychody z obszarów rozwojowych. 

Na podst. informacji prasowej

image
Fot. Reklama

Reklama

Komentarze

    Reklama