Reklama

Na dostawcę systemu NATO wybrało firmę Polycom, która wdroży swe rozwiązanie RealPresence Centro. Urządzenie Centro, wyposażone w cztery ekrany, oferujące opatentowaną technologię 360-stopniowego głosu i obrazu, który automatycznie śledzi mówiącego, ustawiane jest w centralnych punktach obszarów roboczych.

NATO liczy, że wdrożenie to usprawni bieżącą działalność operacyjną jej struktur poprzez wykorzystanie technologii współpracy wirtualnej. System stanowi rozwinięcie natowskiego programu „nowych sposobów pracy”, zakładającego wykorzystanie zaawansowanych technologii komunikacyjnych.

Polycom zaoferował sojuszowi możliwość wdrożenia Centro jeszcze przed terminem wprowadzenia rozwiązania do ogólnej oferty. Centro, które działa już w ściśle chronionej sieci Restricted Network, jest wykorzystywane w najważniejszych operacjach komunikacyjnych sojuszu. System, umieszczony w samym środku przestrzeni roboczej, stanowi punkt, wokół którego koncentruje się komunikacja podczas spotkań dowódczych, sesji szkoleniowych i administracyjnych, komunikacji międzynarodowej oraz planowania misji operacyjnych.

W obliczu coraz poważniejszych zagrożeń NATO musi skrupulatnie oceniać swoje rozwiązania komunikacyjne. Ponieważ w sieci Restricted Network udostępniane są wysoce poufne informacje, sojusz kładzie duży nacisk na rozwiązania odporne na próby przechwycenia informacji. Dlatego też system RealPresence Centro został przed wdrożeniem dokładnie przetestowany, certyfikowany i dopuszczony do użytku przez NATO.

- NATO wykorzystuje rozwiązania Unified Communication  do zapewnienia łączności między zespołami i krajami sojuszu podczas realizowania krytycznych misji, które wymagają wysokiego stopnia bezpieczeństwa. To narzędzie mające istotny wpływ na ich powodzenie - mówi Gus Mommers, szef działu CMS w NATO Communication & Information Agency (NCI Agency).

Polycom RealPresence Centro to urządzenie Unified Communication do pracy zespołowej. Producent podkreśla, że zaprojektowano je z myślą o instynktownych ludzkich zachowaniach – użytkownicy czują się bardziej komfortowo, kiedy komunikują się i współpracują w kręgu. Opatentowana przez Polycom technologia 360-stopniowego głosu i obrazu automatycznie śledzi mówiącego, jednocześnie pokazując całe miejsce spotkania na tym samym ekranie. Wszystko to ma sprawić, że zdalni uczestnicy wideokonferencji mają wrażenie fizycznego uczestnictwa w rozmowie, co przekłada się na większe zaangażowanie, szybsze podejmowanie decyzji i lepsze wyniki. Intuicyjne ekrany dotykowe ułatwiają rozpoczynanie spotkań o wyznaczonej porze.

Rozwiązanie RealPresence Centro oferuje też bezprzewodowe łączenie z wieloma urządzeniami i jest wyposażone we wbudowane czujniki zbliżeniowe, które zapewniają płynną i inteligentną interakcję.

  • NATO
Reklama
Reklama

Komentarze