Reklama

Biznes i Finanse

Zachowaj czujność! Ostrzeżenie dla klientów Banku Millennium

fot. Mm1970 / Wikimedia Commons / CC BY 3.0
fot. Mm1970 / Wikimedia Commons / CC BY 3.0

„Otrzymaliśmy sygnały o oszustach podszywających się pod pracowników infolinii TeleMillennium” – ostrzega swoich klientów Bank Millennium. Cyberprzestępcy tym razem proszą o zainstalowanie aplikacji … a przy okazji o podanie kilku danych.

Jak informuje Bank Millennium, otrzymał on sygnały, że klienci odbierają połączenia od przestępców podszywających się pod pracowników banku, którzy dzwonią w sprawie rzekomych podejrzanych transakcji na koncie/karcie i proszą o podanie danych oraz zainstalowanie aplikacji QuickSupport, która umożliwia zdalne sterowanie urządzeniem użytkownika.

„Podczas rozmowy mogą wyświetlać się numery Banku, a oszuści dysponują niektórymi danymi klienta” - ostrzega swoich klientów Millennium.

Jak się zabezpieczyć? Bank przesyła garść rad jak nie paść ofiarą przestępców – po pierwsze nie należy podawać żadnej podejrzanej aplikacji – „konsultanci Banku nigdy nie zachęcają do pobierania żadnych aplikacji do szybkiej obsługi klienta itp. Jedyną aplikacją, którą Bank promuje, jest aplikacja mobilna Banku Millennium” – informuje Millennium.

Nigdy też konsultanci infolinii nie proszą o podanie poufnych danych - np. numerów dokumentów, numeru swojej karty płatniczej, kodu CVV. Pracownicy banku nigdy też nie będą logować się do systemu za klienta więc nie należy podawać swoich danych logowania. „A podczas logowania pamiętaj, że nigdy nie prosimy o podanie pełnego numeru PESEL czy pełnego numeru dokumentu, a jedynie o dwa losowo wybrane znaki” – przypomina bank.

Reklama

Komentarze

    Reklama