Strona główna
Google Chrome pomoże użytkownikom w ochronie przed agresywnymi reklamami
Nowa wersja przeglądarki Google Chrome pomoże użytkownikom w ochronie przed agresywnymi reklamami. Decyzja twórców Chrome to krok Google w stronę większej przejrzystości działań biznesowych i budowania zaufania wśród użytkowników - ocenił serwis TechCrunch.
Nowe funkcje udostępnione użytkownikom Google Chrome w najnowszej wersji programu, którą można pobrać od czwartku, pomogą w kontrolowaniu natrętnych reklam wideo, które włączają się automatycznie po wejściu na stronę internetową i niejednokrotnie nie dają się wyłączyć.
Serwis TechCrunch argumentuje, że decyzja Google - choć może dziwić, bo koncern większość przychodów czerpie właśnie z reklam - na dłuższą metę będzie korzystna biznesowo dla giganta z Mountain View. Google dzięki wiedzy o tym, jakie elementy są wyłączane przez użytkowników dzięki nowym funkcjom Chrome, będzie mogło również lepiej dopasowywać treści wyświetlane poszczególnym osobom.
Funkcje blokowania określonych treści w reklamach będą dostępne na wszystkich urządzeniach - nie tylko w wersji przeglądarki na komputery - i będą synchronizowały się pomiędzy nimi. W praktyce znaczy to, że nie będzie konieczności wielokrotnego wyciszania tych samych treści na telefonie, tablecie i komputerze.
Według informacji TechCrunch, Google planuje stworzenie w przyszłości podobnych możliwości osobom korzystającym z serwisów YouTube i Gmail.
Koncern poszedł również krok dalej i oprócz udostępnienia użytkownikom możliwości samodzielnego blokowania reklam usunął ze swojej bazy milion reklam, na które osoby korzystające z przeglądarki Chrome najczęściej narzekały, wskazując, że są one nieadekwatne bądź nie powinny być wyświetlane w serwisach ze względu na łamanie regulaminu.