Strona główna
Google 15 lutego umożliwi domyślne blokowanie reklam w przeglądarce Chrome
Google od 15 lutego umożliwi domyślne blokowanie reklam w przeglądarce Chrome. Narzędzie nie będzie blokowało wszystkich reklam, jakie można spotkać na stronach internetowych, a jedynie te, które są szczególnie inwazyjne dla korzystających z internetu osób.
Google wspólnie z wydawcami internetowymi pracowało nad standardami, które będą zadowalały obie strony odwiecznego sporu o reklamy w internecie.
Firma wyraziła nadzieję, że wbudowanie w przeglądarkę domyślnie działającego narzędzia do blokowania reklam złagodzi obawy konsumentów, którzy coraz bardziej niechętnym okiem spoglądają na inwazyjne reklamy w internecie. Jednocześnie, Google chce zniechęcić internautów do użycia narzędzi zewnętrznych, działających bardziej rygorystycznie, co może negatywnie wpływać na najważniejsze dla Google'a źródło dochodów, jakim jest sprzedaż reklam.