Social media
Facebook wzmacnia działania na rzecz walki z dezinformacją w sprawach klimatu
Facebook podczas szczytu klimatycznego COP26 w Glasgow zadeklarował wzmocnienie działań na rzecz walki z dezinformacją w sprawach klimatu. Firma-córka koncernu Meta rozbuduje również swoje Centrum Informacyjne Nauki o Klimacie, aby użytkownicy mieli łatwiejszy dostęp do wiarygodnych informacji na ten temat.
W opublikowanym na blogu firmowym Facebooka wpisie, wiceprezes koncernu ds. globalnej komunikacji Nick Clegg (były brytyjski wicepremier) poinformował, że na portalu Marka Zuckerberga została aktywowana funkcja zaprojektowana z myślą o ważnych wydarzeniach publicznych, takich jak szczyt COP26.
Jej działanie opiera się na wykrywaniu istotnych słów kluczowych, które mogą występować w przekazach dezinformujących, a tym samym na ułatwianiu zadania zespołowi moderacji platformy, odpowiedzialnemu za podejmowanie decyzji o usunięciu wprowadzających w błąd, fałszywych treści.
„Firmy social mediowe mają moc łączenia ludzi i umożliwiania zmian na szeroką skalę, wzmacniania zmarginalizowanych głosów, a także dzielenia się ważnymi informacjami” - napisał Clegg. „Chcemy odgrywać naszą rolę, jednocześnie pomagając ludziom w znajdowaniu dokładnych, naukowo potwierdzonych informacji, jak i walcząc z dezinformacją” - dodał.
Działania firm technologicznych na rzecz klimatu
W związku z COP26 koncern Apple ogłosił, że 175 firm, z którymi współpracuje, zadeklarowało przejście na odnawialne źródła energii.
Facebook w ub. roku poinformował, że osiągnął zeroemisyjność swojej działalności, która w całości jest obecnie wspierana przez odnawialne źródła energii. Do 2030 roku firma chce osiągnąć zeroemisyjność w swoim łańcuchu dostaw.
Kolejne 100 krajów
Uruchomione w listopadzie 2020 roku Centrum Informacyjne Nauki o Klimacie według Clegga zostanie poszerzone o kolejne 100 krajów. Sekcja ta oferuje zweryfikowane informacje dotyczące katastrofy klimatycznej, a w związku z COP26 poszerzona zostanie o dane o emisji gazów cieplarnianych przez poszczególne kraje w zestawieniu z ich celami klimatycznymi.
Jak tłumaczy Facebook, dzięki temu mieszkańcy i użytkownicy jego portalu z poszczególnych państw będą mogli lepiej zrozumieć, jak względem kwestii klimatycznych pozycjonują się ich kraje.
Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany