Cyberbezpieczeństwo

Żabka potwierdza incydent. „To był błąd ludzki”

Fot. Facebook, Żabka

Biuro Prasowe Żabki potwierdziło nam wystąpienie incydentu dotyczącego awarii aplikacji Żappka. Wiadomość zawiera też informacje m.in. o tym, co spowodowało problem.

O luce istniejącej w API Żabki w ostatni weekend informowaliśmy we wtorek. Dziś Biuro Prasowe sieci sklepów wysłało nam wiadomość, w której potwierdza odnotowanie przypadków nieuprawnionego doładowywania żappsów przez poszczególnych użytkowników aplikacji Żappka. Firma informuje również o krokach poczynionych przez jej zarząd.

„W reakcji na naruszenia, zgodnie z regulaminem aplikacji oraz obowiązującymi procedurami, dokonaliśmy blokady kont, na których doszło do niedozwolonych aktywności. Zablokowani użytkownicy zostali poinformowani o tym fakcie” - napisało nam Biuro Prasowe sklepu.

Czytaj też

„Błąd ludzki”

Wiadomość, którą otrzymaliśmy zawierała też informację o tym, co spowodowało awarię.

„Powstały incydent spowodowany był błędem ludzkim i nie wynikał z zastosowanych przez nas platform technologicznych. W związku z zaistniałą sytuacją rozpoczęliśmy już proces zbierania materiału dowodowego, który przekażemy do organów ścigania” - czytamy w mailu.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]

Komentarze

    Czytaj także