Cyberbezpieczeństwo
Kolejna kampania phishingowa. Poczta Polska ostrzega

Szeroki zakres działalności Poczty Polskiej prowokuje oszustów do prowadzenia kampanii wyłudzających dane klientów. Tylko w ostatnim czasie głośno było o ofertach na portalach społecznościowych na zakup palet z niedoręczonymi przesyłkami czy smsach o konieczności dopłaty do przesyłki.
Artykuł sponsorowany
Nowa kampania jest w pewnym stopniu podobna:zaatakowana osoba otrzymuje SMS z informacją o braku możliwości dostawy z uwagi na błędny adres. Aby rzekomo otrzymać przesyłkę, "wystarczy kliknąć w link do formularza, uzupełnić go i dokonać niewielkiej opłaty za zmianę adresu".

Autor. Poczta Polska
Oczywiście strony, do których odnoszą się linki, są odpowiednio spreparowane, a wypełnienie formularza i dokonanie płatności powoduje kradzież całej zawartości konta bankowego.
Poczta Polska przypomina, aby zachować ostrożność w sieci:
- nie otwierać podejrzanych linków, szczególnie od nieznajomych;
- uważać na wszelkiego rodzaju „okazje” w sieci;
- weryfikować autentyczność otrzymanej prośby czy informacji.
Jeśli stałeś się ofiarą ataku – jak najszybciej zgłoś sprawę do swojego banku i do organów ścigania. Sprawy związane z Pocztą Polską (np. wykorzystujące logo Poczty) należy również zgłaszać do CERT Poczta Polska, które pracuje całodobowo, pisząc wiadomość na adres [email protected] - informuje firma, ostrzegając przed kolejną kampanią phishingową.
Sztuczna inteligencja w Twoim banku. Gdzie ją spotkasz?
Materiał sponsorowany