Reklama

Cyberbezpieczeństwo

CYBERSEC CEE EXPO & FORUM 2024. Cyfrowa droga do polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

W dniach 19-20 czerwca w Krakowie odbędzie się 19. edycja Europejskiego Forum Cyberbezpieczeństwa – CYBERSEC.
W dniach 19-20 czerwca w Krakowie odbędzie się 19. edycja Europejskiego Forum Cyberbezpieczeństwa – CYBERSEC.
Autor. materiały prasowe CYBERSEC

W dniach 19-20 czerwca w Krakowie odbędzie się 19. edycja Europejskiego Forum Cyberbezpieczeństwa – CYBERSEC. Wydarzenie to stanowi połączenie targów wystawienniczych oraz merytorycznych debat z udziałem polskich i światowych ekspertów ze świata biznesu, polityki i nauki. W tym roku na uczestników czeka ponad 5 tys. mkw. strefy EXPO oraz dziesiątki paneli, wystąpień i prezentacji.

Patronat medialny

Już w czerwcu Kraków może stać się areną do dyskusji o polskich działaniach w ramach prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. Wicepremier oraz Minister Cyfryzacji Krzysztof Gawkowski objął wydarzenie patronatem, a swoich wcześniejszych zapowiedziach wskazał, że cyberbezpieczeństwo i cyfryzacja będą kluczowe w prezydencji rozpoczynającej się w 2025 roku. Konferencja została również objęta Patronatem Ministra Spraw Zagranicznych Radosława Sikorskiego oraz Ministra Obrony Narodowej Władysława Kosiniaka-Kamysza.

Reklama

Kierunek cyberbezpieczeństwo – o czym będą rozmawiać?

Agenda wydarzenia to dynamiczny i przekrojowy plan działania kładący nacisk na praktyczne rozwiązania. Jest to zasługa współpracy CYBERSEC z reprezentantami biznesu, instytucji i polityki, którzy tworzą Radę Programową. To dzięki nim nie zabraknie najistotniejszych tematów, takich, jak dyskusje o przyszłości sztucznej inteligencji, cyberzagrożeniach oraz wyciekach danych, wdrażaniu dyrektywy NIS2, cyberbezpieczeństwie na poziomie państwowym i biznesowym, e-commerce oraz rozwiązaniach związanych z chmurą.

Zagadnienia te zostaną omówione przez międzynarodowych ekspertów – praktyków, jak i teoretyków. Wśród nich są generał dywizji oraz Dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni Karol Molenda, wspomniany wcześniej wicepremier Krzysztof Gawkowski, Despina Spanou szefowa gabinetu wiceprzewodniczącego Komisji Europejskiej nadzorująca politykę UE w zakresie bezpieczeństwa, szef Europejskiej Sieci Cyberbezpieczeństwa i Centrum Kompetencji Luca Tagliaretti, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Cyfryzacji Dariusz Standerski, szefowie działów cyberbezpieczeństwa firm z Polski i Europy oraz reprezentanci funduszy inwestycyjnych.

Reklama

Co nowego w biznesie?

Organizator zapowiedział utworzenie strefy poświęconej startupom technologicznym ukierunkowanym na rozwiązania poświęcone cyfrowemu bezpieczeństwu, co może być szczególnie istotne w związku z implementacją dyrektywy NIS2, która obejmie wszystkie przedsiębiorstwa, dostawców usług oraz platformy internetowe. Początkujące firmy mogą liczyć na zainteresowanie dużych korporacji oraz inwestorów, którzy również zasiadają w radzie programowej wydarzenia.

Nowości zademonstrują również pozostali wystawcy, strefa EXPO to ponad 5000m2 przestrzeni wystawienniczej, co czyni to wydarzenie jednym z największych w Europie Środkowo-Wschodniej. Kogo będzie można tam spotkać? Już teraz wiemy, że będą to między innymi Microsoft, największy producent pamięci Kingston Technology, czy dawny producent rewolucyjnych telefonów, a dzisiaj dostawca rozwiązań cyberbezpieczeństwa BlackBerry. Choć organizatorzy stopniowo odkrywają karty, to możemy być pewni, że nie zabraknie najważniejszych przedstawicieli wielkiego biznesu. W przeszłości wśród zaangażowanych pojawiały się takie firmy jak: Google, CISCO, Samsung czy Allegro.

Reklama

Ograniczona pula biletów bezpłatnych

Tak jak we wcześniejszych edycjach Europejskiego Forum Cyberbezpieczeństwa przewidziana została ograniczona pula bezpłatnych biletów dla przedstawicieli administracji publicznej, samorządów, służb mundurowych, sektora naukowego, NGO i studentów. Jak wskazuje organizator wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny na stronie wydarzenia z wykorzystaniem służbowego adresu e-mail.

Reklama

Komentarze

    Reklama