Biznes i Finanse
Włamanie do HSBC. Ucierpieli klienci banku
Bank HSBC poinformował o incydencie bezpieczeństwa, który miał miejsce na początku tego tygodnia. W jego wyniku do kont amerykańskich użytkowników dostały się nieuprawnione osoby.
W liście wysłanym do biura prokuratora w stanie Kalifornia, przedstawiciele banku poinformowali, że są świadomi uzyskania dostępu do kont przez nieuprawnionych użytkowników pomiędzy 4 i 14 października. Bank poinformował dotkniętych klientów już we wtorek. Jak tylko HSCB dowiedział się o nieautoryzowanej aktywności, zawiesił dostęp online do kont.
Rzecznik prasowy banku powiedział, że HSBC bardzo żałuje tego incydentu. Podkreślił, że kwestia bezpieczeństwa klientów jest traktowana bardzo poważnie. Bank wdrożył dodatkowe zabezpieczenia dla dostępu z aplikacji mobilnych oraz internetowego korzystania z bankowości. Wzmocnił również proces uwierzytelniania. Rzecznik poinformował też, że powiadomiono klientów, których konta zostały naruszone oraz zaoferowano im w ramach rekompensaty roczną usługę ochrony tożsamości.
Atakujący mieli uzyskać dostęp do mniej niż 1 proc. baz danych amerykańskich klientów banku. HSBC nie poinformował jednak w jaki sposób doszło do włamania. Podejrzewa się jednak, że atakujący wykorzystali hasła odkryte w innych wyciekach danych i w dość prosty sposób próbowali je dopasować do kont użytkowników.
Cyberprzestępcom udało się uzyskać dostęp do adresów loginów, adresów email, numerów telefonów, daty urodzin, numerów i rodzajów kont, bilansu wydatków i dochodów, historii transakcji i danych odbiorców płatności
Mający swoją siedzibę w Londynie HSBC jest 15 największym bankiem w Stanach Zjednoczonych z majątkiem wartym 201 miliardów dolarów.