Biznes i Finanse
Waszyngton chce zachęcić nastolatków do szczepień. Oferuje darmowe AirPodsy
Władze Waszyngtonu ogłosiły, że nastolatki w wieku od 12 do 17 lat będą mogły otrzymać darmowe słuchawki AirPods, jeśli przyjmą pierwszą dawkę szczepionki.
Burmistrz Waszyngtonu Muriel Bowser zdecydował, że aby zachęcić nastolatki do szczepień – począwszy od weekendu – po zaszczepieniu się w szkole w ich okolicy dostaną darmowe AirPodsy (słuchawki firmy Apple).
Dodatkowo będą mogli wziąć udział w cotygodniowym losowaniu iPada ze słuchawkami oraz stypendium w wysokości 25 tys. dolarów. Z kolei rodzice zaszczepionych nastolatków będą mogli otrzymać jedną kartę podarunkową Visa o wartości 51 dolarów (za każdą młodą osobę) – informuje serwis Gizmodo.
Kampania zachęcająca do szczepień za pomocą gadżetów potrwa od 7 sierpnia do 30 września, a losowanie nagród rozpocznie się 30 sierpnia.
Starting today at 10 am, DC youth (12-17) who get vaccinated at:
— Mayor Muriel Bowser (@MayorBowser) August 7, 2021
Brookland MS
Sousa MS
Johnson MS
Will receive AirPods with their first shot and a chance to win a:
$25,000 scholarship
iPad and headphones#TakeTheShotDC pic.twitter.com/BIAH7Hgs7m
Loterie i nagrody pieniężne
To nie jedyny pomysł na zachęcanie do szczepienia – w czerwcu Wirginia Zachodnia ogłosiła, że uruchamia loterię z nagrodami w ramach której można wygrać strzelby, karabiny myśliwskie, dożywotnie licencje na polowanie czy milion dolarów.
Natomiast w Kalifornii do szczepień mają zachęcić nagrody w wysokości 50 tys. dolarów oraz losowanie wakacji. Na Hawajach rozdawane są loty w dwie strony liniami Southwest Airlines czy rok darmowej pizzy.
Według władz Waszyngtonu do 2 sierpnia br. co najmniej jedną dawkę przeciwko COVID-19 przyjęło 64,6 proc. mieszkańców; w pełni zaszczepionych ma być ok. 55,1 proc. osób.
/NB
Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.