Biznes i Finanse
Ranking 50 najbardziej innowacyjnych firm w 2021 roku. W czołówce: Apple, Alphabet i Amazon
Mimo kryzysu wywołanego pandemią Covid-19, innowacje nadal pozostają kluczowym obszarem zainteresowania światowych firm.
Ranking opublikowany przez Boston Consulting Group (BCG) i uzyskany na podstawie badań przeprowadzony na grupie 1600 globalnych specjalistów ds. innowacji, pozwolił na wybór 50 światowych firm stanowiących czołówkę, jeśli chodzi o wykorzystywanie innowacyjnych rozwiązań w 2021 roku.
BCG, ustalając ranking wzięło pod uwagę cztery zmienne: głosy oddane przez kierowników ds. innowacji, głosy kadry kierowniczej z branży danej firmy, indeks różnorodności oraz całkowity zwrot z inwestycji.
W branży technologicznej w pierwszej dziesiątce uplasowały się takie amerykańskie giganty jak: Apple, Alphabet, Amazon, Microsoft, Tesla, Samsung, IBM, Huawei, Sony, Pfizer. Warto zaznaczyć, że Apple już drugi rok z rzędu zajmuje pierwsze miejsce w rankingu innowacyjności.
Innowacje podstawą rozwoju
W rankingu pojawiło się również wiele film, które nie zajmują się bezpośrednio nowymi technologiami, ale wykorzystują takie rozwiązania w swojej działalności. Jak podaje Visual Capitalist, nie istnieje uniwersalne podejście do innowacyjności, ale dane opublikowane przez BCG wskazują, że o wiele większy przychód uzyskują firmy o wyższym wskaźniku innowacyjności.
Jednak nie wszystkie są w stanie pozwolić sobie na takie inwestycje. Wiele firm nie posiada odpowiedniego zaplecza technicznego i wykwalifikowanej kadry, która mogłaby zarządzać wprowadzaniem innowacji w firmie. Analizy BCG wskazują, że należy skoordynować funkcjonowanie danej firmy na jeden, jasno sprecyzowany cel - innowacyjność.
Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany