Reklama

Biznes i Finanse

LOT inwestuje w infrastrukturę IT. Umowa z firmą Amadeus

fot. PLL LOT/ materiały prasowe
fot. PLL LOT/ materiały prasowe

PLL LOT podpisał wieloletnią umowę z firmą Amadeus w ramach której spółka ma otrzymać wsparcie w zakresie zwiększania efektywności operacyjnej i podniesienia standardu obsługi pasażera we wszystkich kanałach sprzedaży - poinformował we wtorek LOT.

"Polskie Linie Lotnicze LOT, dążąc do podniesienia komfortu obsługi pasażerów i dostosowując się do trendów konsumenckich, podpisały wieloletnią umowę z firmą Amadeus, dzięki której możliwe będzie pełne wykorzystanie zalet platformy Amadeus Airline Platform" - poinformował LOT w informacji prasowej.

Jak przekazał przewoźnik, "umowa obejmuje szeroki zakres najnowocześniejszych rozwiązań w obszarze Systemu Obsługi Pasażerskiej (PSS), operacji lotniczych, zarządzania przychodami, merchandisingu, zarządzania nieregularnościami w ruchu pasażerskim oraz doświadczenia cyfrowego".

"Aby dotrzeć do największej na świecie sieci sprzedawców usług turystycznych i zwiększyć swój globalny zasięg, LOT rozpocznie dystrybucję nowych, dopasowanych treści w czasie rzeczywistym za pośrednictwem Amadeus Travel Platform. Dodatkowo treści te będą w pełni zintegrowane z tradycyjnym środowiskiem agencyjnym za pośrednictwem rozwiązań NDC Amadeus Altea" - przekazał przewoźnik.

Nowe rozwiązania informatyczne w oparciu o AI

Jak podał LOT, nowy system umożliwi biurom podróży m.in. anulować, unieważnić, czy zmodyfikować rezerwację za pośrednictwem kanału NDC. To z kolei umożliwi biurom podróży poszerzenie oferty sprzedaży detalicznej i zaoferowanie podróżnym bardziej spersonalizowanych rozwiązań, stwarzając tym samym większe możliwości rozwoju dla linii lotniczych. Cały proces będzie realizowany etapami, aby umożliwić każdemu sprzedawcy detalicznemu łatwiejsze dostosowanie się do zmian.

Ponadto, dzięki podpisaniu nowej umowy z firmą Amadeus, LOT wzbogaci istniejący system PSS o szereg nowych rozwiązań informatycznych. Zmodernizowana zostanie strona internetowa polskiego przewoźnika, co docelowo ma przynieść wzrost ruchu i konwersję sprzedaży poprzez udoskonalenie procesu dokonywania zakupów i rezerwacji na stronie LOT.com.

LOT przekazał, że firma Amadeus wyposaży również swój System Zarządzania Przychodami Sieciowymi (Network Revenue Management System) w funkcje sztucznej inteligencji.

"Innowacyjność i zadowolenie podróżnych są absolutnie kluczowe dla przyszłego rozwoju branży lotniczej. Dzięki rozszerzeniu współpracy z firmą Amadeus, będziemy dostarczać naszym klientom lepiej dopasowane treści na każdym etapie ich podróży" - powiedział cytowany w informacji prasowej szef PLL LOT Rafał Milczarski.

Akcjonariuszami PLL LOT jest Skarb Państwa, który posiada 69,30 proc. oraz Polska Grupa Lotnicza z 30,7 proc. udziałami.

Amadeus z siedzibą w Hiszpanii dostarcza produkty IT dla branży turystycznej na całym świecie, w tym systemy umożliwiające biurom podróży rezerwowanie lotów i innych usług turystycznych. 


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama
Źródło:PAP
Reklama
Reklama

Komentarze