Biznes i Finanse
Ekspansja Microsoftu. Chodzi o rynek gier mobilnych
Microsoft próbuje stworzyć własny sklep z grami mobilnymi. Wejście w życie ustawy o rynku cyfrowym (DSA) oraz zakupy kolejnych tytułów mają pomóc w podjęciu tej decyzji.
Według Phila Spencera, szefa działu gier w Microsofcie, wejście w życie DSA w marcu przyszłego roku jest momentem oczekiwanym przez amerykańską firmę. To wtedy firmy, takie jak właśnie Microsoft, uzyskają możliwość umieszczania sklepów z aplikacjami na urządzeniach Apple i tych z systemem Android. Dziś np. Apple posiada ograniczenia, które uniemożliwiają prezentowanie tam swoich produktów.
Czytaj też
Activision w rękach Microsoftu?
Microsoft od jakiegoś czasu coraz mocniej sygnalizuje chęć ekspansji na rynku gier mobilnych. Od kilku lat firma kupuje kolejne tytuły. Ambicje Amerykanów rosną, bo w planach mają też kupno producenta gier Activision Blizzard. Jest to o tyle przemyślany ruch, że firma Activision działa szczególnie aktywnie na rynku gier przeznaczonych właśnie na smartfony.
Do finalizacji kupna Activision jest jeszcze daleka droga. Jak wskazuje TechCrunch, przejęcie jest w tym momencie analizowane przez amerykańskie i brytyjskie organy regulacyjne, które sprawdzają czy ew. zakup nie będzie działaniem monopolistycznym. Jeśli do owego przejęcia ostatecznie dojdzie, pozycja Microsoftu na rynku gier znacząco wzrośnie.
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany