Reklama

Biznes i Finanse

Ekspansja Microsoftu. Chodzi o rynek gier mobilnych

fot. ROBIN WORRALL/ Unsplash / Domena publiczna
fot. ROBIN WORRALL/ Unsplash / Domena publiczna

Microsoft próbuje stworzyć własny sklep z grami mobilnymi. Wejście w życie ustawy o rynku cyfrowym (DSA) oraz zakupy kolejnych tytułów mają pomóc w podjęciu tej decyzji.

Reklama

Według Phila Spencera, szefa działu gier w Microsofcie, wejście w życie DSA w marcu przyszłego roku jest momentem oczekiwanym przez amerykańską firmę. To wtedy firmy, takie jak właśnie Microsoft, uzyskają możliwość umieszczania sklepów z aplikacjami na urządzeniach Apple i tych z systemem Android. Dziś np. Apple posiada ograniczenia, które uniemożliwiają prezentowanie tam swoich produktów.

Reklama

Czytaj też

Reklama

Activision w rękach Microsoftu?

Microsoft od jakiegoś czasu coraz mocniej sygnalizuje chęć ekspansji na rynku gier mobilnych. Od kilku lat firma kupuje kolejne tytuły. Ambicje Amerykanów rosną, bo w planach mają też kupno producenta gier Activision Blizzard. Jest to o tyle przemyślany ruch, że firma Activision działa szczególnie aktywnie na rynku gier przeznaczonych właśnie na smartfony.

Do finalizacji kupna Activision jest jeszcze daleka droga. Jak wskazuje TechCrunch, przejęcie jest w tym momencie analizowane przez amerykańskie i brytyjskie organy regulacyjne, które sprawdzają czy ew. zakup nie będzie działaniem monopolistycznym. Jeśli do owego przejęcia ostatecznie dojdzie, pozycja Microsoftu na rynku gier znacząco wzrośnie.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Haertle: Każdego da się zhakować

Materiał sponsorowany

Komentarze

    Reklama