Biznes i Finanse

E-zakupy w Polsce. Jak często z nich korzystaliśmy?

Fot.  Pickawood/unsplash.com
Fot. Pickawood/unsplash.com

Ponad 80 proc. Polaków w ostatnim roku zrobiło zakupy przez internet - wynika z badania „Polacy na e-zakupach 2021”. Najchętniej online kupowali ubrania, obuwie i elektronikę. 

W przekazanej PAP informacji o badaniu Santander Consumer Banku Polacy na e-zakupach 2021 wskazano, że rośnie liczba nabywców online, a korzystanie z e-handlu jest już codziennością dla zdecydowanej większości Polaków.

Mężczyźni chętniej kupują 

Ponad 80 proc. ankietowanych zadeklarowało, że w ostatnim roku kupowało przez internet, a 35 proc. z nich robiło to nawet klika razy w miesiącu. Zakupy w internecie częściej niż kobiety (78 proc. spośród wszystkich ankietowanych kobiet) robią mężczyźni (83 proc.). Handel online cieszy się również największą popularnością wśród mieszkańców małych miast - do 50 tys. mieszkańców (85 proc.). Z kolei w ujęciu pokoleniowym, zdecydowanymi liderami zakupów w sieci są osoby młode, w wieku 18 – 29 lat. Aż 93 proc. z nich kupuje właśnie w ten sposób - podano.

W ocenie autorów badania młodzi ludzie wychowali się w czasach powszechnej dostępności internetu, dlatego traktują e-commerce jako naturalne miejsce zakupu poszukiwanych przez nich produktów.

Co najchętniej kupujemy? 

Jak wynika z badania, największym beneficjentem na rynku online jest branża odzieżowa. Blisko połowa (49 proc.) ankietowanych odpowiedziała, że najczęściej kupuje w internecie ubrania. Co trzeci badany kupuje w internecie również obuwie. Trzecią najczęściej kupowaną grupą produktów w sieci jest elektronika, po którą sięga 23 proc. ankietowanych.

Szał promocji 

Według autorów badania, Polacy najczęściej czerpią wiedzę o promocjach z reklam internetowych (26 proc.), mediów społecznościowych (19 proc.) oraz newsletterów (15 proc.). Spora część Polaków dowiaduje się również o dostępnym asortymencie i wyprzedażach z artykułów na portalach internetowych (11 proc.).

Jak wskazał dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Klientami Biznesowymi Patryk Perliński, dla ponad połowy Polaków (54 proc.) czynnikiem decydującym o wyborze e-sklepu jest przede wszystkim cena poszukiwanego towaru. Dlatego podczas Black Friday chętnie skorzystają z promocji” - ocenił.

Badanie Santander Consumer Banku zostało zrealizowane we wrześniu przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w ankiecie telefonicznej, na reprezentatywnej grupie 1002 dorosłych Polaków.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected] Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama
Źródło:
PAP

Komentarze

    Czytaj także