Biznes i Finanse
Doda, Chajzer i Rozenek-Majdan z zarzutami UOKiK. Chodzi o reklamy
Prezes Urzędu Ochrony Klientów i Konsumentów postawił zarzuty trójce influencerów, którzy w nieprawidłowy sposób oznaczali treści reklamowe w mediach społecznościowych.
Filip Chajzer, Dorota Rabczewska (Doda) oraz Małgorzata Rozenek-Majdan zostali wskazani przez UOKiK jako twórcy, którzy promując określone produkty i otrzymując za to wynagrodzenie od danych reklamodawców nie oznaczali treści sponsorowanych w sposób „jednoznaczny, czytelny i zrozumiały". Postępowania w ich sprawie mogą zakończyć się nałożeniem kary w wysokości do 10 proc. ich rocznego obrotu.
Wspomniana trójka nie zastosowała się do opublikowanych we wrześniu Rekomendacji Prezesa UOKiK ws. oznaczania reklam w social mediach. Te z kolei były pokłosiem czerwcowych kar nałożonych na innych influencerów (m.in. Julię Kuczyńską „Maffashion" czy Marka Kruszela „Kruszwila").
Czytaj też
Prime MMA ukarane
Ostatni komunikat UOKiK nie dotyczy tylko wspomnianej trójki influencerów. Grzywną 50 tysięcy złotych ukarana została gala Prime MMA. W tym przypadku spółka nie odpowiadała na pisma przesyłane przez Urząd, nie udzielając informacji na temat kosztów i zasad zadawania pytań w trakcie transmisji gal MMA. O co konkretnie chodziło?
„Urząd analizował kwestię informowania o kosztach i zasadach zadawania pytań w trakcie transmisji gal MMA oraz popularnych spotkań je poprzedzających (m.in. tzw. Face 2 Face). UOKiK sprawdzał, czy konsument wiedział, że wysyłając pytania, skorzysta z tzw. SMS-a Premium, co będzie się wiązało z naliczeniem wyższej opłaty" - możemy przeczytać w komunikacie opublikowanym na stronie UOKiKu .
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].