Reklama

Biznes i Finanse

Deutsche Telekom szuka partnerów do budowy światłowodów. Znajdzie ich w Polsce?

Fot. Mark Kaletka/Flickr/CC BY-NC-ND 2.0
Fot. Mark Kaletka/Flickr/CC BY-NC-ND 2.0

Deutsche Telekom przygotowuje się do partnerstwa z inwestorami w kilku krajach UE, m.in. w Polsce i Austrii. Celem firmy jest rozłożenie kosztów rozbudowy sieci światłowodowych. 

W Austrii przygotowywana jest spółka joint venture, w której Telekom i partner mają wnieść po 150 mln euro, dowiedział się dziennik Handelsblatt z kręgów finansowych i korporacyjnych.

Przetarg ma się rozpocząć na początku przyszłego roku. Podobne podejście planowane jest w Polsce. Rzecznik prasowy grupy odmówił komentarza” - pisze gazeta.

Partnerstwo z inwestorami zewnętrznymi to sposób na zarządzanie ekspansją bez konieczności ponoszenia wszystkich kosztów we własnym zakresie. Według osób wtajemniczonych, przygotowania w Austrii są bardzo zaawansowane. W Polsce natomiast plany te są dopiero w fazie początkowej - informuje Handelsblatt”.

Zmiana strategii 

Telekom przeprowadza w ten sposób fundamentalną zmianę strategii - pisze dziennik. Spółka akcyjna powstała z dawnego niemieckiego przedsiębiorstwa państwowego i od początku sama kontrolowała infrastrukturę na swoim rodzimym rynku. Obecnie Telekom coraz bardziej oddala się od tego celu, zarówno w Niemczech, jak i w swoich europejskich spółkach krajowych.

Powodem tej zmiany jest przede wszystkim wysoki poziom zadłużenia Grupy. Z ponad 130 mld euro zobowiązań finansowych netto, poziom zadłużenia jest wyższy niż kiedykolwiek wcześniej - zauważa gazeta.

Czas na modernizację  

Grupa musi zmodernizować swoją infrastrukturę. W Niemczech i innych krajach Europy, Telekom często opierał się na starych sieciach miedzianych w celu zapewnienia szerokopasmowego dostępu do internetu, ale te oferują jedynie prędkość do 250 megabitów na sekundę - pisze Handelsblatt. Obecnie światłowód umożliwia już czterokrotnie większą przepustowość, a nowe technologie światłowodowe mogą umożliwić jeszcze większą szybkość transmisji.

W sumie Telekom liczył na koniec września około 7,1 mln klientów usług szerokopasmowych w Europie. W porównaniu z 46 milionami klientów telefonii komórkowej (w Polsce ponad 11 milionów), liczba ta jest niewielka. Deklarowanym celem Telekomu jest możliwość zaoferowania umów na usługi szerokopasmowe jak największej liczbie klientów telefonii komórkowej.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama
Źródło:PAP
Reklama

Komentarze

    Reklama