Każdy z nas może paść ofiarą cyberprzestępców, dlatego tak ważne jest posiadanie odpowiedniej wiedzy na temat cyberzagrożeń i cyberbezpieczeństwa. Bank Pocztowy postanowił wyjść z inicjatywą i edukować Polaków.
Sektor finansowy jest atrakcyjnym celem dla cyberprzestępców. Regularnie pojawiają się nowe kampanie, których celem jest np. wyłudzenie pieniędzy i/lub danych. Oszuści szukają sposobów, aby zwiększyć swoje szanse na powodzenie operacji, co stwarza dodatkowe ryzyko.
Skala ataków na sektor bankowy jest olbrzymia. (...) Cały czas liczba ataków utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie.
Michał Leski, wiceprezes zarządu Banku Pocztowego
Czytaj też
Ofiary oszustów
Najczęściej ofiarami cyberprzestępców padają osoby, które nie posiadają odpowiedniego poziomu wiedzy na temat cyberzagrożeń i cyberbezpieczeństwa. Bez świadomości oraz stosowania zdrowych praktyk - w tym zasad cyberhigieny, sami narażamy się na zwiększone ryzyko.
Czytaj też
Kampania edukacyjna
Bank Pocztowy postanowił działać i rozpoczął kampanię „Cyberdojrzali – bądź mądrzejszy od oszusta", której celem jest edukacja.
Do kogo skierowana jest inicjatywa? Na czym polega w praktyce? Jak się zgłosić do projektu? O tym rozmawiamy z wiceprezesem zarządu Michałem Leskim:
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:[email protected].