Biznes i Finanse

Atak hakerów na markę Chanel. Wyciekły dane klientów

Fot.: Strona internetowa
Fot.: Strona internetowa

Cyberprzestępcy dokonali ataku na południowokoreański sklep online prowadzony przez firmę Chanel. Hakerom udało się przejąć niektóre prywatne dane klientów platformy. Chanel zapewnia, że nie zostały wykradzione informacje dotyczące finansów użytkowników, zaś problem został już rozwiązany.

Chanel to znany francuski dom mody, założony przez Coco Chanel w 1909 r. w Paryżu. Obecnie jest jedną z najcenniejszych luksusowych marek na świecie, jej wartość jest wyceniana na ponad 47 mld dol.

Na celowniku hakerów

Kilka dni temu południowokoreański oddział Chanel przeprosił po niedawnym cyberataku, w którym hakerzy przejęli dane osobowe klientów.

W oświadczeniu na stronie internetowej firma potwierdziła, że dane niektórych użytkowników z bazy dla działu zapachów i urody, w tym nazwiska, daty urodzenia, numery telefonów i historie zakupów, zostały wykradzione przez cyberprzestępców.

Zidentyfikowano przyczynę

Firma zaznaczyła jednocześnie, że w wyniku ataku nie wyciekły informacje o płatnościach, identyfikatory i hasła klientów. Chanel Korea zapewniła, że zidentyfikowała już przyczynę ataku i zablokowała adresy IP stojące za włamaniem.

Zaangażowaliśmy wiodącą niezależną firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem do przeprowadzenia dochodzenia i stwierdziliśmy brak dowodów na dalsze działania hakerów. Incydent został natychmiast zgłoszony do odpowiednich organów zajmujących się cyberbezpieczeństwem – twierdzi Chanel w komunikacie.

Dom mody informuje, że osoby dotknięte atakiem zostały powiadomione za pośrednictwem poczty elektronicznej i wiadomości tekstowych.

Chanel podkreśla, że bezpieczeństwo danych jest absolutnym priorytetem dla marki i poświęciła ona znaczne zasoby, aby zapewnić szybkie wykrywanie wszelkich szkodliwych działań wymierzonych w klientów.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected] Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

image

Komentarze

    Czytaj także