Reklama

Biznes i Finanse

Apple: pojawiły się opóźnienia we wdrażaniu nowych mechanizmów ochrony prywatności

Fot. Pxhere/CC0
Fot. Pxhere/CC0

Władze amerykańskiego giganta Apple opóźnią wdrożenie nowych mechanizmów ochrony prywatności systemu operacyjnego iOS, jakie miały zostać wydane już na jesieni bieżącego roku. Podejście koncernu do problemu wcześniej skrytykował Facebook. 

Zaplanowane przez Apple'a zmiany w mechanizmach ochrony prywatności użytkowników iOS miały oddać im więcej kontroli nad tym, w jaki sposób reklamodawcy gromadzą dane o ich preferencjach na potrzeby profilowania w marketingu cyfrowym.

Kluczowym elementem miało być wprowadzenie możliwości podejmowania przez użytkownika decyzji o tym, czy chce pozwolić na gromadzenie jego danych na potrzeby reklamy w oparciu o unikalny numer identyfikacyjny przypisany do urządzenia, czy nie.

Zmiany skrytykował w ubiegłym tygodniu Facebook, który oświadczył, że nowa wersja systemu iOS w praktyce sprawi, iż narzędzia reklamowe koncernu Marka Zuckerberga staną się nieefektywne.

Apple zapowiedziało, że opóźni wdrożenie zmian systemowych do początku 2021 roku, aby inne firmy cyfrowe mogły przygotować swoje produkty na ich pojawienie się.

Facebook w odpowiedzi stwierdził, że nie będzie dłużej gromadził informacji o indywidualnych numerach identyfikacyjnych użytkowników, które pozwalały na bardzo szczegółowe ich profilowanie, a decyzję tę wymusiły zmiany zapowiadane przez Apple'a.

Po zmianach w systemie iOS 14 aplikacje będą prosić użytkownika o zgodę na śledzenie go na potrzeby reklamy cyfrowej. Oprogramowanie będzie również musiało wyświetlać komunikaty informujące osoby z niego korzystające na temat tego, jakie dane o nich już teraz są gromadzone i jakimi sposobami. Informacje te mają być widoczne z poziomu sklepu z aplikacjami App Store, tak, by użytkownik mógł podjąć świadomą decyzję o instalacji danego programu.

Źródło:PAP
Reklama
Reklama

Komentarze