Social media
YouTube Shorts wkracza do Polski. Rośnie konkurencja dla TikToka
Serwis YouTube w ubiegłym roku uruchomił YouTube Shorts – usługę do nagrywania krótkich formatów, przeznaczoną do tworzenia filmów tylko za pomocą telefonu. To bezpośrednia konkurencja dla popularnego TikToka. W Polsce pojawi się dla wszystkich użytkowników w wersji beta od 14 lipca.
Od ubiegłego roku usługa YouTube Shorts działa w 26 krajach, natomiast od poniedziałku 12 lipca będzie dostępna niemal na całym świecie. W wersji beta pojawi się w ponad 100 krajach, w tym w Polsce. Niektórzy użytkownicy mogą widzieć nową sekcję już w poniedziałek, inni będą musieli poczekać do środy, 14 lipca.
Jak informuje Google, cały czas trwają prace z twórcami i wykonawcami, by wprowadzić nowe funkcje. Usługa będzie umożliwiała tworzenie krótkich filmów, sterowanie ustawieniami prędkości wideo, nagrywanie z muzyką oraz łączenia kilku klipów razem.
Użytkownicy będą mieli także możliwość pobierania próbek ścieżki dźwiękowej z materiałów opublikowanych na YouTube i tworzenie w oparciu o tę bazę własnych Shorts.
Nowe funkcjonalności
Nowe funkcje – wprowadzane na dotychczasowych i kolejnych rynkach – obejmują takie możliwości jak: dodawanie tekstu w konkretnych momentach filmu; pobieranie próbki ścieżki dźwiękowej z innych Shorts do wykorzystania we własnym materiale; automatyczne dodawanie napisów; nagrywanie do 60 sekund za pomocą kamery do Shorts; dodawanie klipów z galerii telefonu do treści nagranych przy użyciu kamery do Shorts; dodawanie podstawowych filtrów, by poprawić kolory.
Wersja beta obejmuje możliwość wykorzystywania utworów w wideo z ponad 250 wytwórni z całego świata, takich jak: Universal Music Group, Sony Music Entertainment, Sony Music Publishing, Warner Music Grupa, Warner Chappell Music, Believe, Merlin, Since Music, Beggars czy Kobalt.
Zmiany na platformie obejmują również wprowadzenie nowego odtwarzacza – specjalnie z myślą o Shorts, który pozwala przeglądać filmy w pionie oraz dodanie karty Shorts w wersji mobilnej.
Dodatkowo dla osób, których zainteresował utwór w tle innego wideo, możliwe będzie sprawdzenie jego pełnej wersji, obejrzenie teledysku czy przeczytanie informacji o wykonawcy w serwisie YouTube.
„Shorts to nowy sposób na oglądanie i tworzenie treści na YouTube, szukamy więc świeżego podejścia do zarabiania na takich filmach i nagradzanie twórców za ich treści. Jesteśmy bardzo zaangażowani we wspieranie nowego pokolenia twórców korzystających z urządzeń mobilnych za pomocą usługi Shorts oraz intensywnie pracujemy nad tym, jak opcje monetyzacji (filmów) będą wyglądać w przyszłości” – informuje Google.
Wsparcie dla twórców
W maju YouTube zapowiedział, że w latach 2021-2022 w ramach Funduszu YouTube Shorts wypłaci 100 mln dolarów, by wspierać twórców.
YouTube Shorts to usługa, która została uruchomiona we wrześniu 2020 roku. Pozwala ona za pośrednictwem smartfonów na nagrywanie oraz edytowanie krótkich materiałów, które następnie można szybko opublikować w serwisie wideo Google.
Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany