Reklama

Social media

W.Brytania: Rząd powoła specjalną instytucję ds. walki z dezinformacją

Fot. Kremlin.ru/CC 4.0
Fot. Kremlin.ru/CC 4.0

Rzecznik brytyjskiej premier Theresy May zapowiedział we wtorek, że rząd planuje powołanie specjalnej instytucji poświęconej komunikacji i bezpieczeństwu narodowemu, która będzie zwalczać próby dezinformowania opinii publicznej, w tym przez państwa trzecie.

Plan został przedstawiony mediom po posiedzeniu Rady Bezpieczeństwa Narodowego, w której zasiadają ministrowie i wysocy rangą urzędnicy publiczni. Podczas posiedzenia dyskutowano m.in. o szerokim przeglądzie zdolności obronnych Wielkiej Brytanii.

Żyjemy w czasach fałszywych informacji (fake news) i konkurujących ze sobą narracji. Rząd zamierza odpowiedzieć na to, używając w większym stopniu i w lepszy sposób komunikacji, aby poradzić sobie z tymi połączonymi ze sobą wyzwaniami

Rzecznik prasowy brytyjskiej premier Theresy May

Rzecznik dodał:

Będziemy rozbudowywać istniejące możliwości, tworząc poświęconą tej kwestii jednostkę do spraw komunikacji i bezpieczeństwa narodowego. Jej zadaniem będzie walka z dezinformacją przez aktorów państwowych i innych. W ten sposób bardziej systematycznie będziemy mogli zniechęcać naszych adwersarzy i pomóc realizować nasze priorytety z dziedziny bezpieczeństwa narodowego

Rzecznik prasowy brytyjskiej premier Theresy May

Jednocześnie nie przedstawiono jednak szczegółów dotyczących sposobu funkcjonowania nowej instytucji, na przykład tego, gdzie znajdzie się jej siedziba ani jaka będzie jej oficjalna nazwa.

Jedna z komisji parlamentarnych w Izbie Gmin prowadzi obecnie prace nad raportem na temat fake news i rosnącego zagrożenia wynikającego z dezinformacji, domagając się między innymi od operatorów sieci społecznościowych, takich jak Facebook i Twitter, szczegółowych informacji dotyczących rosyjskiego zaangażowania w kampanię wokół referendum w sprawie wyjścia z Unii Europejskiej w czerwcu 2016 roku.

Pod koniec 2017 roku kontrowersje wzbudziła między innymi rozległa kampania reklamowa rosyjskiej telewizji informacyjnej RT w londyńskim transporcie miejskim. Na zakup billboardów na stacjach metra wydano ponad 300 tys. funtów (1,47 mln złotych).

PAP - mini

Reklama

Komentarze

    Reklama