Reklama

Social media

fot. Edar/Pixabay/Domena publiczna

UE kontynuuje dochodzenie w sprawie wykupienia firmy Kustomer przez Facebooka

Unia Europejska kontynuuje dochodzenie wobec Facebooka w sprawie potencjalnych ograniczeń konkurencji dostawcy oprogramowania CRM, którego własnością jest popularna sieć społecznościowa.

Od roku Facebook ubiegał się o zakup firmy Kustomer zajmującej się dostawą oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami (CRM), dzięki któremu firmy mogą za pomocą jednego narzędzia zarządzania wszystkimi kanałami komunikacji z klientami.

Chodzi o dostęp do telefonu, skrzynki mailowej, ale także popularnych komunikatorów, czyli Messengera, WhatsAppa i Instagrama - informuje Euractiv.

Początek dochodzenia

Pierwsze kroki w postępowaniu zostały podjęte w maju, kiedy pojawiło się podejrzenie, że Facebook może nieuczciwie wykorzystać dane konsumentów firmy Kustomer, żeby zyskać przewagę reklamową.

Komisja Europejska znalazła jednak inny powód do obaw, a konkretnie to, że „Facebook może mieć zdolność do zaangażowania się w strategię wykluczenie przeciwko rywalom Kustomera, co może przejawiać się w zablokowaniu lub pogorszeniu dostępu tych firm do popularnych komunikatorów” – dodaje Euractiv.

W wyniku tego wszczęto nowe postępowanie, którego celem jest zbadanie, czy nowa inwestycja Facebooka może realnie wpłynąć na zmniejszenie konkurencji na rynku dystrybucji oprogramowania CRM.

„Władze wykonawcze UE mają obowiązek przeglądu potencjalnie problematycznych przejęć przez firmy, które dominują na rynkach. Dotyczy to szczególnie sektora cyfrowego, gdzie Facebook zajmuje główną pozycję zarówno w zakresie wyświetlania reklam, jak i w posiadaniu kanałów komunikacyjnych takich jak Messenger, WhatsApp czy Instagram. Celem dochodzenia jest sprawdzenie, czy nowa inwestycja nie zaszkodzi przedsiębiorstwom i konsumentom, a także konkurencji” – wyjaśnie Margrethe Vestager, wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej.

Zyski Facebooka

Facebook poinformował, że w ostatnim kwartale jego zyski wzrosły dwukrotnie w porównaniu do zeszłego roku i osiągnęły 10,4 mld dolarów.

Popularna sieć posiada około 2,9 mld użytkowników, a 3,5 mld osób korzysta z przynajmniej jednego komunikatora, który stanowi własność Facebooka (Messenger, WhatsApp, Instagram). 

Komisja Europejska w specjalnym oświadczeniu poinformowała, że ewentualne działania podjęte przez Facebooka zmierzające do ograniczenia wpływów konkurencji, mogą nieść skutki w postaci wyższych cen i niskiej jakości świadczonych usług, co będzie miało ostatecznie negatywny wpływ na konsumentów.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama
Reklama

Komentarze

    Reklama