Reklama

Social media

Snapchat dołącza do kodeksu UE ws. walki z szerzeniem nienawiści w sieci

Fot. TeroVesalainen/Pixabay
Fot. TeroVesalainen/Pixabay

Snapchat dołączył w poniedziałek do unijnego kodeksu postępowania w walce z szerzeniem mowy nienawiści w sieci. „To szczególnie ważne, ponieważ pomoże chronić młodsze pokolenia korzystające ze Snapchata” – powiedziała komisarz UE ds. sprawiedliwości Viera Jourova.

Jak podkreśla KE, to siódma platforma internetowa przystępująca do unijnego kodeksu, który ma pomóc zawalczyć to zjawisko. W styczniu tego roku dołączyły do niego Instagram i Google.

Z zadowoleniem przyjmuję zaangażowanie firmy Snapchat w zwalczanie nielegalnych treści online. Rosnąca liczba uczestników to dowód na to, że kodeks postępowania UE jest skutecznym sposobem na zapewnienie bezpieczeństwa w internecie, co jest szczególnie ważne, ponieważ pomoże chronić młodsze pokolenia korzystające ze Snapchata

Viera Jourova - komisarz UE ds. sprawiedliwości

Reagując na rosnącą liczbę i rozprzestrzenianie się rasistowskich i ksenofobicznych wypowiedzi szerzących nienawiść w internecie, Komisja Europejska i cztery firmy informatyczne (Facebook, Microsoft, Twitter i YouTube) zaprezentowały w maju 2016 r. "Kodeks postępowania w zakresie zwalczania nielegalnego szerzenia nienawiści w sieci".

Od tego czasu Komisja z udziałem organizacji pozarządowych dokładnie monitorowała wdrażanie kodeksu przez firmy.

Z ostatniego takiego badania opublikowanego w styczniu tego roku wynika, że firmy te w coraz większym stopniu wywiązują się ze swojego zobowiązania, by usuwać większość mowy nienawiści w ciągu 24 godzin - obecnie usuwają średnio 70 proc. zgłaszanych im przypadków.

W 2016 r. odsetek ten wynosił 28 proc., a w połowie 2017 r. – 59 proc. Średnio jedna na pięć spraw sygnalizowanych tym firmom była również zgłaszana przez organizacje pozarządowe policji lub prokuraturze.

Nadal jednak - jak zaznacza KE - brakuje informacji zwrotnych dla użytkowników w odniesieniu do średnio niemal jednej trzeciej zgłoszeń, przy czym liczba udzielonych odpowiedzi różni się w zależności od firmy.

Snapchat to aplikacja mobilna służąca do wysyłania filmów i zdjęć.

Źródło:PAP
Reklama
Reklama

Komentarze