Reklama

Social media

Michał Dworczyk: Skrzynka mailowa szefa polskiego kontrwywiadu wojskowego była celem cyberataku

Fot.: KPRM
Fot.: KPRM

Michał Dworczyk, szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i pełnomocnik rządu do spraw szczepień ujawnił w wywiadzie telewizyjnym, że poczta mailowa szefa polskiego kontrwywiadu wojskowego została zhakowana. Na razie nie wiadomo jakie informacje trafiły w ręce cyberprzestępców.

W lipcu 2021 r. pojawiły się informacje o tym, że od jesieni 2020 r. trwał atak na skrzynkę mailową Michała Dworczyka, szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i pełnomocnika rządu do spraw szczepień. Zgodnie z ustaleniami dane związane z korespondencją jednego z czołowych urzędników państwowych były udostępniane m.in. na platformie Telegram.

Atak na szefa kontrwywiadu

We wtorek rano minister Dworczyk był gościem wywiadu w stacji TVN 24. Urzędnik zapytany o aktualny stan dochodzenia w prawie włamania do jego skrzynki mailowej ujawnił, że postępowanie jest w toku, zaś on sam ma w tej procedurze status osoby pokrzywdzonej.

W jednym z wątków rozmowy z Konradem Piaseckim Dworczyk wspomniał o tym, że w trakcie działań cyberprzestępców celem ataku stała się m.in. skrzynka mailowa szefa polskiego kontrwywiadu wojskowego.

Na razie nie ma żadnych bliższych danych dotyczących wspomnianych działań hakerów, w związku z tym nie wiadomo jakie informacje dotyczące korespondencji zostały przejęte przez cyberprzestępców. Dworczyk przyznał, że oprócz szefa kontrwywiadu sprawa może dotyczyć także elektronicznej korespondencji dawnego szefa MSWiA, prezesa Orlenu oraz kilku parlamentarzystów pochodzących z różnych opcji politycznych.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama

 

Reklama

Haertle: Każdego da się zhakować

Materiał sponsorowany

Komentarze

    Reklama