Reklama

Social media

Hakerzy chcą wyłudzić dane uczestników ćwiczeń Sea Breeze

fot. Центр стратегічних комунікацій та інформаційної безпек / Facebook
fot. Центр стратегічних комунікацій та інформаційної безпек / Facebook

Ukraińskie Centrum Komunikacji Strategicznej i Bezpieczeństwa Informacji ostrzega przed fałszywą ankietą, która ma zbierać dane osobowe uczestników ćwiczeń Sea Breeze. 

W ostrzeżeniu opublikowanym na stronie Centrum Komunikacji Strategicznej i Bezpieczeństwa Informacji na Facebooku można przeczytać informację o fałszywej ankiecie, która była rozsyłana do uczestników ćwiczeń Sea Breeze 21.

Centrum Komunikacji Strategicznej i Bezpieczeństwa Informacji podaje: „Kremlowi nie udało się przerwać ćwiczeń ukraińsko-amerykańskich. Wygląda więc na to, że teraz próbują wykorzystać je do zbierania danych osobowych ukraińskiego wojska”.

Już jakiś czas temu ostrzegano przed rozpowszechnianiem fałszywych ankiet. Teraz sytuacja się powtarza.

„Sea Breeze wie o ankietach, które są rozpowszechniane w internecie na terenie całej Ukrainy i są błędnie przypisywane Marynarce Wojennej Stanów Zjednoczonych. Centrum Informacyjne Sea Breeze 2021 nie ma nic wspólnego z tymi ankietami i wzywa ukraińską opinię publiczną do ostrożności w działaniach online, by nie było możliwości uzyskania Twoich danych osobowych ”.

Tylko oficjalne źródła

Centrum zachęca również, by nie udostępniać swoich danych, nim nie sprawdzi się informacji w oficjalnych źródłach.

Ćwiczenia Sea Breeze odbywają się cyklicznie od 1997 roku. Organizowane są przez Ukrainę oraz USA, odbywają się na terenie Morza Czarnego. Elementem ćwiczeń ma być ujednolicenie procesu planowania i dowodzenia, aby odbywały się zgodnie ze standardami NATO.

/NB


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image

 

Reklama
Reklama

Komentarze