Social media

Cyberprzestępcy znaleźli sposób na oszustwo na DHL. Uwaga na fałszywe SMS-y

fot. CyberRescue/ materiały prasowe
fot. CyberRescue/ materiały prasowe

Osoby, które często korzystają z usług kurierskich w ostatnim czasie muszą być szczególnie czujne. Zamawiając paczkę, niestety równie często nabierają się na pułapkę przygotowaną przez cyberprzestępców. 

Tym razem oszuści wykorzystują wizerunek firmy kurierskiej DHL, by naciągnąć osoby zamawiające przesyłki i otrzymać dostęp do ich kont bankowych.

Klienci otrzymują zwykle wiadomość SMS z informacją, że ich zamówienie czeka na dostawę. Muszą potwierdzić przesyłkę, płacąc kwotę 1,99 zł.

W wiadomości znajduje się link za pośrednictwem którego trzeba podać dane do karty płatniczej. To niewielka suma, którą wielu jest gotowych zapłacić, kiedy stracą czujność, a akurat czekają na odbiór swojej przesyłki. W ten sposób jednak mogą stracić oszczędności – cyberprzestępcy zyskują bowiem dostęp do konta bankowego.

image
Fot. CyberRescue/ materiały prasowe

Wiele osób wciąż pada ofiarą internetowych oszustów

Zespół CyberRescue ostrzega, że to bardzo popularna forma ataku, ale nadal wiele osób o niej nie słyszało, co skutkuje atakiem i wyłudzeniem pieniędzy. Po otrzymaniu tego typu wiadomości trzeba zachować ostrożność i nie klikać w podejrzane linki, ani tym bardziej – nie podawać danych karty płatniczej.

„Niestety do sieci wycieka coraz więcej danych osobowych, co sprytnie wykorzystują oszuści, np. wysyłając takie wiadomości” - tłumaczy Mikołaj Kowalski z CyberRescue.

Po otrzymaniu podejrzanego SMS-a zawsze trzeba zadzwonić na infolinię danej firmy, instytucji i dowiedzieć się, czy faktycznie został on wysłany. W ten sposób pomoże to także w nagłośnieniu nowego rodzaju cyberprzestępstwa i uchroni innych klientów/użytkowników przed naciągaczami.

Na podst. informacji prasowej.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected] Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama

Komentarze

    Czytaj także