Reklama

Social media

Fot. NATO North Atlantic Treaty Organization/Flickr/CC BY-NC-ND 2.0

Aukcja charytatywna Defence24.pl celem dezinformacji. Źródłem rosyjski ośrodek propagandy

W sieci pojawił się fake news, według którego Ministerstwo Obrony Narodowej prowadzi na Allegro aukcję, aby w ten sposób uzbierać środki na amerykańskie czołgi M1 Abrams. Dezinformująca treść nawiązuje do licytacji charytatywnej prowadzonej przez Grupę Defence24 i stanowi przykład działań rosyjskiego ośrodka propagandy.

„Na Allegro.pl każdy, kto zechce, może kupić jeden dzień w 33. Bazie Lotnictwa Transportowego w Powidzu za około 260 dolarów. Prawdopodobnie za te pieniądze będzie można polatać wojskowym samolotem lub śmigłowcem” - czytamy w treści fake newsa.

O sprawie poinformował Michał Marek, dyrektor Centrum Badań nad Współczesnym Środowiskiem Bezpieczeństwa. Na swoim oficjalnym koncie na Twitterze wskazał, że powyższe twierdzenia to przykład fake newsa rosyjskiego ośrodka propagandy, imitującego źródło na Białorusi.

Jaka jest prawda? Cel charytatywny aukcji

W rzeczywistości aukcja organizowana przez Defence24.pl prowadzona jest na cel charytatywny – dochód zostanie przeznaczony na wsparcie podopiecznych Fundacji Dorastaj z Nami. Pod jej opieką znajdują się dzieci oraz rodziny poległych weteranów i funkcjonariuszy służb mundurowych.

Na licytację trafiły przedmioty przekazane przez m.in. parę prezydencką, premiera, szefa MON oraz dowódców. Wśród nich znajduje się np. zestaw spinek do mankietów z orłem, naszyjnik od pary prezydenckiej oraz limitowana filiżanka „Niepodległość 1918-2018” (od premiera). Pełną listę przedmiotów można znaleźć pod linkiem.

Warto podkreślić, że aukcja ma związek ze zbliżającą się konferencją Defence24Day & SOFEAST, która odbędzie się w dniach 29-30 września br. w warszawskim Centrum EXPO XXI.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama
Reklama

Komentarze

    Reklama