Reklama

Social media

„Armia influencerów” w walce z dezinformacją na temat szczepień

Fot. Mateus Campos Felipe/Unsplash/Domena publiczna
Fot. Mateus Campos Felipe/Unsplash/Domena publiczna

Biały Dom nawiązał współpracę ze znanymi influencerami, aby zachęcali do szczepień i stanowili silną przeciwwagę dla dezinformacji, jaką szerzą antyszczepionkowcy – informuje The New York Times.

Biały Dom zaangażował do współpracy w kampanii proszczepionkowej grupę ponad 50 streamerów z serwisu Twitch, youtuberów oraz tiktokerów z największymi zasięgami wśród nastolatków. To właśnie ta grupa wiekowa posiada najmniejszy współczynnik zaszczepionych w całych Stanach Zjednoczonych. 

Podobne działania zostały podjęte przez władze stanowe i lokalne, którzy zaproponowali wynagrodzenie do 1 tys. dolarów miesięcznie influencerom posiadającym od 5 tys. do 100 tys. odbiorców.

Takie działania stanowią odpowiedź władz USA na prężnie rozwijające się kampanie dezinformacyjne - informuje "The New York Times".

Rosnąca dezinformacja

„Antyszczepionkowa strona internetu jest nastawiona na wszelkie wiadomości związane ze szczepionkami” – komentuje Samir Mezrahi, administrator stron z memami o milionowych zasięgach.

Badacze dezinformacji podkreślają, że coraz bardziej uwidacznia się podział na zwolenników i przeciwników szczepień, który jest szczególnie dostrzegalny w mediach społecznościowych. Zarówno jedna, jak i druga strona konfliktu chce, aby jej argumenty dotarły do jak najszerszej grupy odbiorców.

„Armia influencerów”

„Musimy zdobyć armię influencerów, aby móc przepchnąć informacje proszczepionkowe. To jedyny sposób, żeby mieć wystarczająco silny głos w mediach społecznościowych w celu zagłuszenia dezinformacji” – mówi Jason Harris, szef agencji reklamowej Mekanism.  

Jedną z osób, które zostały zaproszone do współpracy z Białym Domem była Christina Najjar, gwiazda TikToka znana jako Tinx. Przystała na tę propozycję i niedługo po tym opublikowała na swoim instagramowym profilu rozmowę na temat szczepień - jej gościem był amerykański lekarz Anthony Fauci, dyrektor Instytutu Alergii i Chorób Zakaźnych oraz doradca prezydenta USA.

Influencerka zadała lekarzowi wiele pytań na temat szczepionek oraz ich potencjalnych skutków, a nagranie dotarło do szerokiego grona odbiorców.

Biały Dom do współpracy zaangażował także młodych artystów. Jedną z nich jest znana piosenkarka Olivia Rodrigo, która także odbyła rozmowę z doradcą prezydenta USA.

Agencje marketingowe wspierają Biały Dom

W całą akcję zostały zaangażowane również agencje marketingowe, które poszukują influencerów w mniejszych społecznościach. Za prowadzenie takiej kampanii młodzi twórcy mogą otrzymać wynagrodzenie w wysokości od 400 dolarów do 1 tys.

„Kampanie szczepień są skuteczniejsze wtedy, gdy znamy swoją społeczność” – podkreśla Patricia Lepiani, prezes Idea Marketing.

Inna agencja influencer marketingu, Village Marketing, skontaktowała się ze znaną twórczynią TikToka, Ellie Zeiler, z prośbą o wsparcie kampanii zachęcającej do szczepień. Agencja reprezentująca Biały Dom poinformowała siedemnastolatkę o „potrzebie zwiększenia świadomości na temat szczepień w grupie wiekowej 12-18 lat”.  

Ellie Zeiler na swoim kanale publikuje filmy dotyczące mody i stylu życia, które docierają do grona ponad 10 milionów obserwujących. W efekcie przeprowadziła rozmowę z dr Faucim, w której pytała o wpływ szczepionki na płodność. Nagranie zostało rozpowszechnione m.in. na Instagramie i w serwisie YouTube.

Dodatkowo Ellie Zeiler nagrała krótki filmik, w którym przedstawiła powody, dla których się zaszczepiła. Dodała również, że nie poprzestanie na tym do momentu, aż „wszyscy jej fani będą bezpieczni i zaszczepieni” – podkreśla "The New York Times".


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama
Reklama
Reklama

Komentarze